Potravinárska spoločnosť Hamé plánuje investovať do modernizácie výrobného závodu DOMA v Prešove. Chystá tiež výrazné rozšírenie sortimentu najväčšieho slovenského výrobcu majonéz, omáčok, dresingov a tatárskych omáčok, ktorý by sa mal stať kľúčovým zástupcom Hamé pre chladený sortiment na Slovensku.
PREŠOV. Prešovský závod bude rozširovať sortiment o ďalšie druhy dresingov a omáčok a značka DOMA obohatí svoje portfólio aj o úplne nový sortiment - chladené hotové jedlá. Spoločnosť má zámer expandovať do zahraničia, už vyvinuli nové produkty pre maďarský trh. "Slušný rast celej skupiny Hamé sme zaznamenali aj v prvom tohtoročnom polroku, hoci musíme čeliť rastúcim cenám mäsa, ovocia a ďalších surovín. Trápi nás tiež nedostatok ľudí na pracovnom trhu. Je potešujúce, že z našich najväčších trhov sa najviac darí Slovensku a Českej republike. Slovensko je pre nás druhým najdôležitejším trhom a plánujeme ďalší významný vývoj. Už druhý rok pokračujeme vo výrazných investíciách do závodu DOMA, ktorý postupne zabezpečuje chladenú distribúciu výrobkov skupiny Hamé na celom slovenskom trhu a chystáme sa aj na maďarský trh," zdôraznil generálny riaditeľ celej skupiny Hamé Martin Štrupl. Spoločnosť trápia niektoré ochranárske tendencie a uzatváranie trhov, tak na Slovensku, ako aj na iných európskych trhoch. „Riešením určite nie je paušálny zákaz výrobkov zo zahraničia. Rovnako upozorňujeme aj na legislatívny zámer sprísnenia dodávateľsko-spotrebiteľských vzťahov. Bolo by to kontraproduktívne, s negatívnymi následkami pre slovenské potravinárske spoločnosti, ako aj pre samotných spotrebiteľov," dodal Štrupl. Čisté tržby Hamé (tržby očistené od bonusov a trade marketingu) na Slovensku za prvých šesť mesiacov tohto roku vzrástli na 16,7 milióna eur, medziročne sa tak v prvom polroku zvýšili o päť percent. V minulom roku dosiahli čisté tržby na Slovensku 34,6 milióna eur. Celkový predaj spoločnosti Hamé na všetkých trhoch dosiahol v prvom polroku 93,922 milióna eur. Najväčší podiel predaja Hamé na Slovensku v prvej polovici roku mali trvanlivé mäsové výrobky, ako sú paštéty, mäsové konzervy a hotové jedlá na čele s radou EasyCup v praktických obaloch do mikrovlnnej rúry. Tržby za predaj týchto produktov vzrástli medziročne takmer o desatinu. Sladká výroba Hamé zaznamenala tiež výrazný nárast predaja, pričom záujem o džemy a lekváre sa v prvej polovici roka zvýšil o viac ako 25 %.
/tasr/