Spoločnosť Heineken Slovensko zaznamenala v minulom roku mierny pokles predaja piva v porovnaní s rokom 2009. Dôvodom bola podľa manažérky pre korporátne vzťahy Hany Šimkovej pokračujúca hospodárska kríza, ako aj nestále počasie.
"Dôsledky zmien v spotrebiteľskom správaní z dôvodu nepriaznivej ekonomickej situácie budú pravdepodobne pokračovať aj v roku 2011, i keď veríme, že tento nepriaznivý vývoj sa zmierni," uviedla H. Šimková.
V tomto roku bude podľa H. Šimkovej kľúčovou udalosťou pre celý pivovarnícky sektor rozhodovanie v otázke spotrebných daní. "V minulom roku pivovarníci spoločnými silami argumentovali slovenskej vláde o dôsledkoch zvýšenia spotrebných daní o navrhovaných 50 %, a sme veľmi radi, že kompetentné orgány tieto argumenty vypočuli," povedala H. Šimková.
Ako dodala, spoločnosť Heineken Slovensko dúfa, že aj v tomto roku pivovarníci dokážu prostredníctvom svojich argumentov presvedčiť politikov o potrebe zachovania nediskriminačného a zdravého konkurenčného prostredia na trhu alkoholických nápojov na Slovensku.
Veľkým problémom je podľa H. Šimkovej aj nárast nákupnej ceny jačmeňa až o 40 % , pod ktorý sa podpísala historicky najhoršia úroda tejto základnej suroviny na výrobu piva z hľadiska množstva aj kvality.