Hyundai Doosan Infracore po dokončení návrhu svojich vodíkových spaľovacích motorov a uvedení prototypu urýchľuje vývoj svojho motora.
Vodíkový motor vyvíjaný spoločnosťou Hyundai Doosan Infracore (HDI) je 11-litrovým motorom s výkonom 300 kW (402 k) a krútiacim momentom 1 700 Nm pri 2000 ot./min. Spĺňa emisné normy Tier 5 / Stage V / Euro 7, ktoré vyžadujú zníženie emisií o 90 % oproti súčasnej úrovni, aby bola dosiahnutá Zero CO2 hodnota (menej ako 1 g/kWh) a tým aj nulové emisie.
Nové vodíkové motory sú poháňané vodíkom s nízkou čistotou, vďaka čomu sú odolné, ekonomické a energeticky výdatné, čo z nich robí najvhodnejší systém pohonu pre stredne veľké až veľké vozidlá a vozidlá jazdiace dlhé vzdialenosti. Na jedno nabitie, ktoré má podľa spoločnosti trvať približne 10 minút prejde vzdialenosť až 500 km. Navyše sú nové motory o 25 – 30 % ekonomickejšie ako palivové články alebo akumulátory, ak sa zohľadní cena vozidla a náklady na údržbu.
HDI plánuje využiť svoju existujúcu technológiu motorov a výrobné linky na zníženie nákladov a urýchlenie komercializácie. Nové vodíkové motory sa budú inštalovať do úžitkových vozidiel, ako sú nákladné autá a veľké autobusy, a do stavebných strojov po overení do roku 2024 a ich sériová výroba je naplánovaná na rok 2025.
Spoločnosť HDI predstaví na výstave ConExpo 2023, ktorá sa bude konať v marci v USA, rôzne produkty vrátane H2ICE, akumulátorov pre elektromobily a plug-in hybridných pohonných jednotiek. Stánok motorového oddelenia HDI sa bude nachádzať na výstavnej ploche S84044 na 2. poschodí južnej haly.
„Vodíkové spaľovacie motory sa budú používať v stredne veľkých až veľkých úžitkových vozidlách, ako sú nákladné autá, autobusy, stavebné zariadenia a stredne veľké generátory. Vynaložíme maximálne úsilie na dosiahnutie uhlíkovej neutrality v reakcii na trh vývojom ekologických technológií súvisiacich s vodíkom v súlade s čoraz prísnejšími nariadeniami o emisiách uhlíka,“ konštatuje vedúci oddelenia motorov HDI Kim Joong-soo.