Praha 27. januára (TASR) - Kofola expanduje na trh nápojových automatov. Kúpila podiel vo výške 49 % vo firme Mixa Vending, ktorá sa zameriava na prevádzkovanie nápojových a jedálenských automatov. Súčasťou dohody je aj opcia Kofoly na získanie majoritného podielu. TASR o tom informuje na základe správy portálu iDnes.
Generálny riaditeľ Kofoly ČeskoSlovensko Daniel Buryš uviedol, že spoločnosť dlhodobo zaujíma trh nápojových automatov, kde uplatní svoje produkty. Verí, že vzájomné synergie pomôžu k rastu a zlepšeniu služieb obom stranám.
Mixa Vending zamestnáva takmer sto ľudí a pôsobí v Česku a okrajovo aj na Slovensku. Ponúka funkčné riešenie pre občerstvenie na pracoviskách, ale aj v hoteloch, reštauráciách a kaviarňach. Na českom trhu zastupuje niekoľko zahraničných značiek.
Kofola je jedným z najvýznamnejších výrobcov nealkoholických nápojov v strednej Európe. Má 11 výrobných závodov na piatich európskych trhoch. K produktom firmy okrem rovnomenného nápoja patria tiež nápoje značiek Rajec, Korunní, Ondrášovka, Kláštorná Kalcia, Jupí, Vinea alebo Semtex. Do skupiny patrí aj UGO, český výrobca zmesí z liečivých rastlín Leros, slovinská spoločnosť Radenska a chorvátsky výrobca minerálnych vôd Studenac. Kofola má viac ako 2.000 zamestnancov.