Bratislava 17. februára (TASR/OTS) - Aj napriek zvýšeným nákladom na energie a suroviny dosiahla Skupina Kofola prevádzkový zisk EBITDA prevyšujúci 45,2 mil. EUR. K tomu prispeli rastúce predaje v kľúčových predajných kanáloch, rekordná letná sezóna, medziročný rast kategórie nápojov na cesty, ale aj silnejúca obľuba čerstvých štiav a bylinných čajov.
Kofola tak potvrdila svoju rolu významného domáceho výrobcu, ktorý je schopný vďaka efektívnemu riadeniu dosahovať stabilné výsledky.
Rok 2022 bol v znamení energetickej krízy. Rast cien energií, ale aj PET materiálu a sladidiel znamenal pre Skupinu Kofola dodatočné náklady vo výške približne 20 mil. EUR oproti predchádzajúcemu roku.
„Inflácia a rast nákladov všetkých našich hlavných nákladových kategórií – od materiálov, energií, cez dopravu, nákladov na prácu, až po cenu služieb – spôsobili vysoké cenové tlaky, ktoré sme museli kompenzovať hľadaním ďalších úspor a postupným zvyšovaním našich predajných cien,“ komentuje Jannis Samaras, generálny riaditeľ Skupiny Kofola. „Som rád, že vďaka pružnosti nášho rozhodovania, efektívnemu riadeniu a skvelým výsledkom predaja sa nám podarilo prekročiť posledný avizovaný odhad ročného cieľa EBITDA. Aj keď sa ale výsledok javí ako veľmi silný, je nutné povedať, že pred tromi rokmi sme si mysleli, že dnes budeme oveľa ďalej. Realita posledných rokov pribrzdila naše strategické plány,“ dopĺňa Samaras.
V kľúčovom československom regióne rástli tržby vo všetkých predajných formátoch. Nápoje určené na spotrebu doma vzrástli o 9 %. V gastre, kde Kofola obsluhuje viac ako 17-tisíc zákazníkov, sa zvýšili tržby oproti minulému roku o 51 %. „Čapovaná Kofola ovládla letnú sezónu. Darilo sa ale aj baleným nápojom, hlavne tým určeným na cesty, za ktoré tržby medziročne narástli o 25 %. Napriek prekvapivo priaznivému vývoju tržieb, EBITDA nápojovej časti v ČeskoSlovensku poklesla v dôsledku zvýšených vstupov,“ uvádza Daniel Buryš, generálny riaditeľ Kofoly v ČeskoSlovensku.