30.05.2023 | 11:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

KUBOTA: Inovácie v oblasti pohonných jednotiek

Snaha spoločnosti Kubota, ktorú vyvíja na ceste smerom k uhlíkovo neutrálnej budúcnosti zahŕňa aj inovácie v oblasti pohonných jednotiek. Nedávno uvedený rad prelomových motorov vrátane nových hybridných a vodíkových modelov spolu s rozširujúcim sa používaním ďalších nízkouhlíkových alternatívnych palív túto snahu len podčiarkuje.

Micro Hybrid Technology je jednou z kľúčových iniciatív spoločnosti Kubota a je to systém inštalovaný so 48-voltovým motorgenerátorom, ktorý využíva elektrickú energiu len vtedy, keď je potrebné zvládnuť občasnú vyššiu záťaž. Pomocná funkcia motora sa používa na dodanie dodatočných 10 kW elektrického posilňovacieho výkonu v prípade potreby pri príležitostných náhlych zaťaženiach, čo umožňuje zákazníkovi vybrať si motor s výkonom zodpovedajúcim rozsahu zaťaženia spolu s elektrickou energiou na kompenzáciu zriedkavých prerušovaných preťažení.

Technológia Kubota Micro Hybrid Technology má byť podľa spoločnosti obzvlášť vhodná pre aplikácie s občasným preťažením, ako sú stroje určené mimo cestnú premávku používané na pracoviskách, vysokozdvižné vozíky, zametacie stroje, cestné valce, rýpadlá, teleskopické nakladače, kolesové nakladače, generátory a zdvíhacie plošiny. Je tiež vhodný na použitie vo vnútorných aplikáciách.

Dva z vrcholov rozšíreného portfólia Kubota sú trojvalcové mikrohybridné motory D1803 CR-T P1 a D1105 P2, ktoré sú vertikálnymi, vodou chladenými, štvortaktnými dieselovými motormi.

Kompaktný D1803 CR-T P1 Hybrid má menovitý výkon 37,0 kW (49,6 k) pri 2 700 ot./min. Generátor striedavého synchrónneho motora, ktorý si nevyžaduje údržbu, je zapuzdrený v kryte zotrvačníka, vďaka čomu je veľkosť motora minimálna. Všetky potrebné komponenty, ako sú motory a 48 V lítium-iónové batérie, budú dodávané spoločnosťou Kubota, čo znamená, že prostriedky na vývoj, získané od zákazníkov budú minimalizované. V prípade tohto riešenia nie je potrebný remeňový pohon, čím sa zvyšuje robustnosť a jednoduchá údržba. Zdvihový objem 1 826 l motora P1 má vŕtanie a zdvih 87 x 102,4 mm, spĺňa emisné normy EPA/CARB Tier 4 a EU Stage lllB a má maximálny krútiaci moment 150,5 Nm pri 1 600 ot./min. P1 je vybavený systémom spaľovania s priamym vstrekovaním a palivovým systémom Common Rail.

D1105 P2 Hybrid má výkon 18,5 kW (24,8 HP) pri 3000 ot./min a má spojku umiestnenú medzi motorom a motorovým pohonom. P2 je možné počas prevádzky prepínať medzi pohonom motora, pohonom motora a pohonom motor + motor v závislosti od aplikácie. Napríklad v prostredí citlivom na hluk alebo emisie možno motor zastaviť a prepnúť na elektromotor. Motor je kompaktný aj s jednosmernou spojkou, ktorá je zakomponovaná v dodávanej 20 cm širokej prevodovke, čo šetrí miesto v porovnaní s tradičnými kombináciami motorov a samostatne kupovaných spojok, čím poskytuje väčšiu flexibilitu pre konštruktérov strojov. K prevodovke je možné namontovať hydraulické čerpadlo, ktoré z nej odoberá energiu.

Zdvihový objem 1,123 l P2 má vŕtanie a zdvih 78 x 78,4 mm, spĺňa EPA/CARB Tier 4 (testovací režim NRTC/NTE) a emisné predpisy EU Stage V. Dosahuje maximálny krútiaci moment 71,5 Nm pri 2 200 ot./min. P2 má systém spaľovania s nepriamym vstrekovaním a palivový systém s radovým čerpadlom. Výroba pohonnej jednotky P2 je naplánovaná na rok 2025.

Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down