Massey Ferguson predstavil nový topomodel

Spoločnosť Massey Ferguson predstavila hneď v ranných hodinách prvého dňa veľtrhu Agritechnica svoju novú vlajkovú loď v segmente traktorov, model 9S. Jedná sa o doteraz najvýkonnejší traktor, pričom nový modelový rad bude zahŕňať šesť modelov s výkonom od 285 do 425 k.

Centrum inšpirácie nového modelového radu bolo ihneď po jeho odhalení zrejmé – novinka si prepožičala osvedčený dizajnový jazyk modelov 8S a inžinieri z Beauvais ho ešte o štipku vylepšili. „Massey Ferguson 9S je novou vlajkovou loďou poctivej, spoľahlivej a kompatibilnej „novej éry“ traktorov Massey Ferguson,“ povedal pri odhalení stroja Thierry Lhotte, viceprezident a výkonný riaditeľ Massey Ferguson pre Európu a Stredný východ a pokračoval: „Naša cesta sa začala v júli 2020, keď sme na trh uviedli sériu MF 8S. Tento revolučný traktor je výsledkom sedemročného intenzívneho zákazníckeho výskumu na celom svete, pričom inšpiroval vývoj sérií MF 5S, MF 6S a MF 7S, ktoré boli navrhnuté farmármi pre farmárov.“

Vlajková loď radu traktorov, ktorá je ako prvá predstavená s novým logom MF, stavia na úspechu svojho vysoko uznávaného predchodcu. Modelový rad MF 9S prichádza na trh s výkonom od 285 k do 425 k. Spolu s jedinečným dizajnom Protect-U od Massey Ferguson sú všetky modely vybavené vylepšenou konštrukciou motora a inovovanou prevodovkou Dyna-VT pre zlepšenie výkonu a produktivity. Traktory, ktoré sú pripravené na inteligentné poľnohospodárstvo, sú štandardne vybavené technológiou MF Guide a telemetriou MF Connect, zatiaľ čo komfort a ovládanie sú ďalej vylepšené novými možnosťami MF AutoTurn, AutoHeadland a systémom ISOBUS Tractor Implement Management.

Motory Stage V

Výkon pre všetky modely MF 9S dodáva osvedčený šesťvalcový 8,4-litrový motor AGCO Power. Engine Power Management (EPM) zvyšuje krútiaci moment až na 1 750 Nm a generuje extra výkon až do 30 k pri rýchlostiach nad 15 km/h pre vývodový hriadeľ a hydraulické aplikácie na všetkých modeloch (okrem MF 9S.425). Motor spĺňa emisné normy Stage V pomocou zjednodušenej verzie renomovaného systému All-In-One, ktorý už nepoužíva ventil EGR. Namiesto neho využíva nový, jednoduchý systém preplňovania s jedným moderným turbodúchadlom. Tieto inovácie spolu výrazne zvyšujú spoľahlivosť a znižujú náklady na údržbu. Tento koncept, ktorý je dokonale integrovaný pod kabínou, v kombinácii s nízkou kapotou zabezpečuje v rámci svojej triedy najlepšiu viditeľnosť na prednú pravú stranu. Aby sa zabezpečil dostatok kapacity pre dlhé pracovné dni bez potreby dopĺňania, je palivová nádrž o 10 % väčšia (objem 660 l), a väčšia je aj 68-litrová nádrž na AdBlue. Motor je tiež navrhnutý tak, aby dokázal bežať aj na palivo HVO a zabezpečila sa tak udržateľnejšia prevádzka.

Tichá a pohodlná kabína

Jedinečný motor Protect-U a zavesenie kabíny Massey Ferguson poskytuje bezkonkurenčný výhľad a pohodlie. Kľúčom k jeho úspechu je riešenie, ktoré sa osvedčilo už pri modeli 8S a tak ho výrobca implementoval aj do vyššieho radu traktorov. Je ním 18-centimetrová medzera, ktorá izoluje motor od kabíny, vďaka čomu sa znižuje hladina hluku, teplo a vibrácie vo vnútri kabíny, ktorá je s hodnotou 69 dBa jednou z najtichších na trhu. S objemom 3,4 m³ ide zároveň o jednu z najpriestrannejších kabín v tomto segmente.

Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down