13.08.2025 | 02:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Na čele sú mlieko a malé predajne

Do obchodných sietí sa stále nedarí dostať viac slovenských potravín

Najvyššie zastúpenie slovenských potravín je už tradične v reťazci COOP Jednota, kde predstavuje 56 percent; potom nasledujú predajne Fresh s 52 percentami a CBA s 49 percentami. Najmenej slovenských výrobkov - 32 percent - je vystavených v reťazci Lidl.

BRATISLAVA. Aj tieto výsledky vyplynuli z prieskumu, ktorý prostredníctvom agentúry Go4insight uskutočnila Potravinárska komora Slovenska (PKS). V novootvorených predajniach siete Biedronka dosiahol podiel slovenských výrobkov 44 percent.

Podľa Daniela Poturnaya, prezidenta PKS, podiel vystavených slovenských potravín je do veľkej miery ovplyvnený aj formátom predajne. Najvyšší podiel slovenských potravín našli anketári v malých predajniach, po nich nasledujú supermarkety, potom hypermarkety, kým najnižší podiel vystavených slovenských výrobkov je v diskontných predajniach.

Ako sme informovali v jednom z predchádzajúcich vydaní Roľníckych novín, podiel slovenských potravín v roku 2025 dosiahol 40,4 percenta, a oproti roku 2024 sa znížil o 0,8 percenta.

„Pokles celkového podielu slovenských potravinárskych výrobkov bol zapríčinený výraznejším znížením podielu vystavených výrobkov v Kauflande, v Tescu a v Bille,“ konštatoval Daniel Poturnay.

Dodal, že tento pokles nedokázal eliminovať ani súčasný nárast v sieťach Lidl a COOP Jednota. Ostatné siete majú na celkové výsledky len malý vplyv.

Mierne nadpriemerný podiel vystavených slovenských výrobkov dosiahla sieť predajní Biedronka.

„Predpokladáme, že k tomu prispel aj masmediálny tlak a očakávania vzhľadom na diskontný charakter tejto siete so silným zázemím dodávateľov zo zahraničia, najmä z Poľska,“ konštatoval prezident PKS.

Čo sa týka zastúpenia slovenských potravín v jednotlivých kategóriách, najvyšší podiel bol zaznamenaný v kategóriách mlieko (72 percent), vody a minerálky (66 percent), víno (55 percent), kým pivo a ostatné mliečne výrobky boli zastúpené zhodne po 49 percent, a mäsové výrobky dosiahli 48-percentný podiel.

Naopak, slovenské výrobky mali najnižšie zastúpenie v kategóriách nečokoládové cukrovinky (11 percent), oleje (14 percent), konzervované produkty (14 percent) a čokoládové cukrovinky a nealkoholické nápoje (zhodne po 20 percent).

Člen Predstavenstva PKS Branislav Cvik uviedol, že v prípade jednotlivých kategórií potravín je už dlhodobo zreteľný pomerne stály podiel slovenských výrobkov, ktorý sa v jednotlivých rokoch zvýši alebo zníži len o málo percentuálnych bodov.

(V týždenníku Roľnícke noviny sa dočítate viac.)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down
Prehľad ochrany osobných údajov

Prehľad ochrany osobných údajov Tento web používa súbory cookie, aby sme vám mohli poskytnúť tú najlepšiu možnú používateľskú skúsenosť. Informácie o súboroch cookie sa ukladajú vo vašom prehliadači a plnia funkcie, ako je rozpoznanie vás, keď sa vrátite na našu webovú stránku, a pomáhajú nášmu tímu pochopiť, ktoré časti webu sú pre vás najzaujímavejšie a najužitočnejšie.