Viac ako 90 percent Slovákov vlastní vernostnú kartu, pričom najviac ich využívajú v potravinových reťazcoch a v oblasti služieb. Používateľov kariet najviac lákajú zľavy na produkty alebo služby.
Dvaja z piatich ľudí by kartu, ktorú používajú, odporučili aj svojim známym. Tí, čo ju nepoužívajú, majú buď pasívny vzťah k vernostným programom, alebo im ju ešte nikto neponúkol. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK, ktorý sa realizoval metódou CAWI (online) na vzorke 700 respondentov v Českej a Slovenskej republike. „Z nášho prieskumu sme zistili, že deväť z desiatich Slovákov vlastní nejakú vernostnú kartu. V priemere ľudia vlastnia 5,9 kariet. Najčastejšie ide o vernostnú kartu potravinových reťazcov, ktoré vlastnia viac ako štyri pätiny zákazníkov,“ komentuje výsledky prieskumu Barbora Hrapková Šlosárová zo spoločnosti GfK.
Na druhom mieste sa umiestnili karty do predajní drogérie a kozmetiky, ktorú vlastnia dve pätiny opýtaných. Na treťom mieste v rámci vernostných kariet sú lekárne, ktorých karty vlastní jedna tretina opýtaných.
Jedna tretina používateľov oceňuje hlavne zľavy na produkty a služby. Na druhom mieste je zbieranie bodov za nákupy, čo uviedla pätina majiteľov kariet. Nasledujú napríklad kupóny alebo poukážky za nákup, ktoré sú výhodou pre jedného z desiatich opýtaných.
(tasr)