24.09.2018 | 02:09
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Naša sila musí byť v jednote a v sile našich argumentov

Nedávno ste boli zvolená na čelo Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov. Jednou z vašich kľúčových úloh má byť zosúladenie aktivít všetkých pekárenských organizácií na našom trhu pod hlavičkou Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov, keďže dodnes sa pekári okrem tohto zväzu združujú aj v ďalších troch profesijných združeniach – v Únii priemyselných pekárov SR, v Cechu pekárov a cukrárov západného Slovenska a v Cechu pekárov a cukrárov východného Slovenska. Ako to chcete dosiahnuť? Na túto a ďalšie otázky Roľníckych novín odpovedá TATIANA LOPÚCHOVÁ, predsedníčka predstavenstva Slovenského zväzu pekárov, cukrárov a cestovinárov.

„Museli sme si stanoviť ciele, ktoré sú pre záchranu nášho biznisu kľúčové. Ide o stanovenie férových odbytových cien, o zastavenie nekalých obchodných praktík a o zvýšenie spotreby domácich pekárenských výrobkov. Najmä prvé dve aktivity súvisia so zmenou legislatívy. Tá súvisí s aktualizáciou ekonomicky oprávnených nákladov, nakoľko samotný zákon o cenách zakazuje predaj pod ekonomicky oprávnené náklady, teda pod priemerné výrobné náklady. Táto aktualizácia má zaistiť to, že odberatelia, najmä niektoré zahraničné obchodné reťazce, nebudú pekárov tlačiť do nízkych odbytových cien, ktoré nepokrývajú ani len náklady na výrobu pekárenských výrobkov. Tretia z úloh, ktoré som spomenula, teda zvýšenie spotreby domácich pekárenských výrobkov, súvisí s tým, že všetci pekári by mali byť ochotní bojovať za záchranu nášho odvetvia. To znamená, že nesmieme dovoliť niektorým odberateľom, aby nás pod hrozbou „odstrihnutia od dodávok“ nútili do neúmerne nízkych cien kvôli tomu, že si nájdu iného pekára, ktorý bude súhlasiť s týmito neúmerne nízkymi cenami. Aj keď na druhej strane cenotvorba je záležitosťou každého pekára, respektíve jeho vnútropodnikových kalkulácií. No iba zvýšením cien a zvýšením podielu našich výrobkov na pultoch sa nám podarí získať nové financie aj na investície, na ponuku nových výrobkov či na možnosť byť konkurencieschopní voči zahraničným dodávateľom. Inak sa môže stať, že za pomerne krátku dobu nájdu naši zákazníci na pultoch iba rozpekané a rozmrazené pekárske výrobky, pochádzajúce napríklad z Nemecka, Poľska či z Českej republiky.“

(Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny)

 

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down