Nemeckí spotrebitelia vlani vydali na potraviny zhruba 247 miliárd eur, čo predstavuje medziročný nárast o 2,6 %. S odvolaním sa na aktuálnu štúdiu odborného časopisu Lebensmittel Zeitung o tom informuje agentúra DPA.
FRANKFURT NAD MOHANOM. Jednoznačnou trhovou jednotkou sa stala sieť Edeka a jej diskontná značka Netto, ktoré z týchto výdavkov získali viac než pätinu. Na druhej priečke skončila spoločnosť Rewe, ktorá prevádzkuje viacero sietí, napríklad, Billa či Penny. Na treťom mieste sa umiestnila skupina Schwarz, do ktorej patrí aj Lidl a Kaufland. Štvrté miesto získala skupina Metro a prvú päťku uzatvára diskontná sieť Aldi.
Najväčší úspech vlani zaznamenali dve špecializované siete pre bioprodukty, ktoré ako jediné v rebríčku dosiahli dvojciferný rast. Dennree so svojou sieťou Denn dokázala medziročne zvýšiť obrat o 19,8 % na 810 miliónov eur a Alnatura o 15,5 % na 766 miliónov eur. V zozname 30 najväčších potravinových obchodov Nemecka si tak zabezpečili 21. a 23. miesto.
Štúdiu vypracovala spoločnosť Trade Dimensions na základe zverejnených údajov spoločností a odhadov analytikov.
(tasr)