Legislatívsa upravujúca súčasné značenie potravinárskych výrobkov je momentálne v polovici schvaľovacieho procesu v EP. Aké požiadavky majú konzumenti na nové obaly a čo pripravuje EP v novej legislatíve?
Téma označovania potravín je atraktívnou tak pre občanov, ako aj zainteresovaných výrobcov, predajcov, zástupcov kontrolných a inšpekčných orgánov až po spotrebiteľské organizácie.
Informačná kancelária EP na Slovensku (IKEP) zrealizovala tento týždeň pilotný projekt s názvom „Európsky parlament prichádza k vám“ na tému „Označovanie potravín“. Spotrebitelia tak mohli priamo s poslancami EP, ako aj odborníkmi diskutovať o navrhovanej legislatíve.
Podľa spravodajkyne EP pre návrh Nariadenia o poskytovaní informácií o potravinách spotrebiteľom Renate Sommer je potrebné vytvoriť jednu spoločnú legislatívu, ktorá umožní spotrebiteľom dostať pravdivé, zrozumiteľné a čitateľné informácie a výrobcom a predajcom poskytne právnu istotu a menej byrokracie. Podľa prieskumu verejnej mienky, na Slovensku by až 82 percent opýtaných uvítalo, keby je na etikete výrobku uvedená aj jeho krajina pôvdu. Podľa slov Roberta Hajšla, riaditeľa IKEP, etikety viacej čítajú ženy či ľudia s vyšším vzdelaním.
Podrobnejšie výsledky prieskumu ako aj návrhy EP prinesieme v Roľníckych novinách č. 45.