08.06.2015 | 02:06
Autor:
Kategorie:
Štítky:

O značku Regionálny produkt Podpoľania je záujem

Tucet tradičných výrobcov z okresu Detva získalo na ďalšie dva roky možnosť používať na svojich výrobkoch značku Regionálny produkt Podpoľania. Ide o producentov, ktorí boli úspešní v prvom kole výzvy na prideľovanie značky, vyhlásenej pred dvomi rokmi Miestnou akčnou skupinou (MAS) Podpoľanie.

      DETVA. "Certifikát sa udeľuje na dva roky, preto sme teraz opätovne vyzvali výrobcov na predĺženie," povedala TASR zástupkyňa OZ Podpoľanie Elena Jankovičová. Záujem o značku je pritom veľký. "Buď tí, čo už majú certifikát, chcú rozšíriť množstvo výrobkov, na ktoré značku chcú používať, alebo sú aj úplne noví producenti, ktorí značenie chcú. Takže mám pocit, že sa to veľmi dobre rozbehlo,” konštatovala.
      Značku tak môže aktuálne používať celkom 22 výrobcov. Naposledy na jar ju získali traja záujemcovia - majiteľ chalupy Tri lipy, ubytovania na súkromí v Bratkovici, ktorá je časťou Detvianskej Huty, a tiež dve reštaurácie, ktoré ponúkajú tradičné jedlá. Ide o reštauráciu Culinaire z Kriváňa a Salaš Detvan z Detvy.
      Cieľom zavedenia regionálnej značky je podpora miestnych výrobcov a poskytovateľov služieb, ktorí vytvárajú hodnoty, venujú sa tradičným remeslám a využívajú suroviny pochádzajúce priamo z regiónu.
      Zámerom regionálneho značenia je tiež stimulovanie a podpora miestnej ekonomiky, zvýšenie odbytu miestnych vysoko kvalitných výrobkov a služieb, a tým aj zvýšenie zamestnanosti v regióne. Súčasne ide aj o zachovanie a udržanie tradícií, kultúrnych hodnôt územia, ako aj rázu vidieckej krajiny a o podporu využívania miestnych zdrojov, potenciálu a surovín. Výrobcovia získajú vďaka značke rôzne výhody, najmä však jednotnú propagáciu, nové kontakty a možnosti nových foriem spolupráce.

(tasr)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down