Podiel domácich produktov sa v nákupnom košíku Slovákov tento rok medziročne zvýšil na 59 %. Uviedla to dnes v Bratislave pri hodnotení jarnej kampane 3. ročníka vzdelávacieho projektu Kvalita z našich regiónov (KzNR) jej autorka a členka predstavenstva Zväzu obchodu a cestovného ruchu (ZOCR) SR Bohumila Tauchmannová.
BRATISLAVA. "Podarilo sa nám napĺňať ciele, ktoré sme si dali, aby v nákupnom košíku Slovákov bolo čoraz viac slovenského tovaru. V medziročnom porovnaní nám vyšli potešujúce výsledky – slovenský spotrebiteľ dá reálne do svojho košíka o 5 % viac slovenských produktov," spresnila.
Zvyšovanie podielu slovenských výrobkov v nákupných košíkoch spotrebiteľov sa darí podľa jej slov najmä vzdelávaním, pretože pokiaľ ľudia nedostanú informácie, tak si neuvedomia dôsledky svojho nákupného správania. Pripomenula, že vzdelávať spotrebiteľa a stabilizovať jeho spotrebiteľské návyky nie je snahou na pár rokov.
"To sa musí vžiť do celej jednej generácie, aby sa spotrebiteľské návyky medzi generáciami odovzdávali v rodinách doslova ako rozprávka," zdôraznila. Informovala zároveň, že 4. ročník projektu KzNR sa zameria okrem vzdelávania v doterajších témach aj na vzdelávanie spotrebiteľa v súvislosti s jeho zdravotným stavom.
"Budeme sa snažiť ísť aj do sektora služieb, najmä do segmentu verejného stravovania – jednak závodného stravovania, ako aj školského stravovania," dodala.
(tasr)