V januári tohto roka iniciovala spoločnosť Kaufland projekt podpory regionálneho sortimentu, ktorý už prináša prvé výsledky. Šesť výrobcov potravín už dodáva svoje výrobky do dvadsiatich prevádzok.
BRATISLAVA. Projekt podpory regionálnych dodávateľov odštartoval Kaufland v januári tohto roku. Odvtedy už má šesť nových dodávateľov a s viac ako 80 dodávateľmi spoločnosť rokuje.
„Zákazníkom chceme ponúknuť čerstvosť a kvalitu, pochádzajúcu priamo z ich regiónu, teda od lokálnych výrobcov, ktorí sa opierajú o osvedčené receptúry a výrobné postupy. Našou snahou je, aby zákazníci našli v našich regáloch všetko, čo potrebujú,“ uviedol Richard Bendík, riaditeľ nákupu v spoločnosti Kaufland.
Napríklad firma FROMAX, pestovateľ zemiakov a výrobca zemiakových lupienkov, dodáva svoje produkty do prevádzky Kauflandu v Nitre. Po prvom týždni spolupráce sa stali tieto lupienky najpredávanejšími v prevádzke, a dodávateľ ich výrobu strojnásobil.
„O výzve sme sa dozvedeli priamo od obchodného reťazca, a motiváciou na zapojenie bola v prvom rade ďalšia možnosť propagácie našich výrobkov. Spoluprácu so spoločnosťou Kaufland hodnotíme pozitívne, naše Farmárske lupienky majú dobrú predajnosť. Rokujeme aj o uvedení ďalších našich výrobkov do predaja,“ vysvetľuje Ľubomíra Sárazová, konateľka spoločnosti. Príkladom úspešnej spolupráce je aj pivo z pivovaru Sessler. Za dva mesiace sa ho v predajni Kauflandu v Trnave predalo viac ako 300 litrov, čo ho radí medzi špičku v predaji špeciálnych pív.
„Ide o to, že ľudia začali viac vyhľadávať nefiltrované a nepasterizované pivá, a my im ich aj touto cestou dokážeme poskytnúť,“ dopĺňa Dagmar Klassová z pivovaru Sessler.
Ambíciou tohto obchodného reťazca je, aby sa mu v horizonte najbližších 4 mesiacov postupne podarilo rozšíriť spoluprácu o ďalších 15 až 20 dodávateľov.
Všetko však záleží najmä od toho, ako sa potenciálni dodávatelia potravín popasujú s rôznymi legislatívnymi náležitosťami.
(Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny)