Občianske združenie Kvalita z našich regiónov založilo tradíciu Národného dňa na podporu ekonomiky Slovenska pod názvom Pýtajme si slovenské.
BRATISLAVA. Prvý ročník úspešne zarezonoval u občanov Slovenska. Až 33 % z opýtaných zaznamenalo 16. október ako deň podpory ekonomiky Slovenska. Ďalších 24 % si všimlo tento Národný deň. Do kampane sa aktívne zapojilo 38 % z tých, ktorí kampaň zaznamenali, a teda nakupovali v obchodoch viac ako inokedy a pýtali si v reštauráciách, baroch a kaviarňach slovenské produkty.
Ďalších 25 % deklarovalo, že boli oslovení zo strany podnikateľov, aby podporili slovenských poľnohospodárov a výrobcov prostredníctvom kúpy domácich produktov a výrobkov.
Z tých, ktorí kampaň Pýtajme si slovenské doteraz nezaznamenali, takmer 70 % deklaruje, že by sa do nej pravdepodobne zapojili.
(Zdroj: Prieskum GfK Slovakia)
(tasr-ots)