Holandská spoločnosť Agrifac, známy výrobca samohybných postrekovačov predstavil prednedávnom postrekovač Condor vo verzii Endurance II. Ako napovedá názov, postrekovač by mal byť zameraný na výdrž (z anglického Endurance – výdrž). Ako sa podarilo tomuto výrobcovi splniť tento cieľ? Čo sa zmenilo a čo možno očakávať od nového stroja, predstaveného vo februári? To sa dočítate v nasledujúcich riadkoch.
Po uvedení prvého modelu Condor Endurance v roku 2015 prichádza nový postrekovač vo verzii Condor Enduraance II. Počas uplynulých rokov výrobca pozorne sledoval rôzne parametre svojho postrekovača pri postrekových prácach na výmere viac ako 7,5 mil. ha. Ako uvádza vo svojej správe, pri tomto pozorovaní úzko spolupracoval so svojimi zákazníkmi, ktorí prezentovali výrobcovi svoje postrehy a rôzne podnety. Tie mali prispieť k vylepšeniu tohto výnimočného stroja. Výrobca sa pri návrhu svojho nového postrekovača zameral na zlepšenie kvality spracovania pracovného prostredia obsluhy, ako vylepšenie parametrov aplikácie pesticídov a uľahčenie údržby stroja.
Čo prináša nový Condor?
Nový Condor Endurance II by mal zaujať najmä inováciami, ktoré v predošlom modeli nenájdeme. Postrekovač disponuje motorom s výkonom 314 kW (420 k), ktorý je schopný stroju dodať pojazdovú rýchlosť 60 km/h, ako aj novými ovládacími prvkami a systémami, ktoré uľahčia aplikáciu pesticídov. Ako jeho predchodca, i tento samohybný postrekovač disponuje veľkoobjemovou nádržou a ramenami so skutočne veľkým pracovným záberom 24 – 55 m. Výrobca vybavil postrekovač overenou kabínou Claas Vista, ktorá ponúka dostatočný priestor a komfort. Všetky plniace otvory, či už pre čerpanie pohonných hmôt, močoviny, čistej vody, pesticídov, prípadne hnojív nájdeme výhradne v prednej časti postrekovača, v okolí spomínanej kabíny. V strede postrekovača sa nachádza hlavná nádrž s objemom 8 000 l, po ktorej sú v zadnej časti umiestnené čerpadlá. Hadice a elektroinštaláciu sa výrobca rozhodol umiestniť separátne po stranách stroja, čím v podstate vylúčil možnosť skratu v prípade poškodenia spomínaných rozvodov. Pohon postrekovača je už klasicky riešený pomocou hydromotorov. Výrobca ho však vyriešil tak, aby bol postrekovač v časti kolies čo najužší a znížil riziko zbytočného poškodenia vyšších porastov.
V kabíne Claas postrekovača Condor Endurance II nájdeme nový systém EcoTronic Plus II., ktorého súčasťou je i nová lakťová opierka s joystickom. Nové prvky, navrhnuté výhradne pre postrekové práce prinášajú ešte jednoduchšie ovládanie postrekovača a zároveň zvyšujú celkovú produktivitu. V kabíne nového Condora Endurance II nájdeme len jeden terminál. Ten je však schopný zobrazovať údaje o pracovnej operácii a zároveň i navigáciu. Obsluha tak získava lepší prehľad a jednoduchšiu orientáciu, keďže sa už viac nemusí sústreďovať na sledovanie dvoch rozdielnych obrazoviek. Kontrola sekcií, prehľad o jednotlivých parametroch, cestná navigácia a plánovanie trasy, všetko teda nájde obsluha na jednom mieste.
Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.