Iba 39 percent. Také je zastúpenie slovenských potravín na pultoch obchodných prevádzok na Slovensku. Údaj vyplynul z prieskumu, ktorý na objednávku Potravinárskej komory Slovenska (PKS) uskutočnila agentúra GfK.
BRATISLAVA. O výsledkoch prieskumu a o ďalších súvislostiach bola reč na nedávnej tlačovej besede v Bratislave.
„Od roku 2011 sme tento prieskum v tomto roku realizovali už po šiesty raz, pričom ho vždy robíme v približne rovnakom jarnom období. Tohto roku to bolo pred Veľkou nocou, kedy sme v 360 predajniach, rozmiestnených v rôznych regiónoch Slovenska, mapovali zastúpenie potravinárskych výrobkov slovenského pôvodu na pultoch rôznych obchodných systémov,“ uviedol na spomenutej tlačovej besede Rastislav Kočan z agentúry GfK.
Z výsledkov prieskumu vyplynulo, že za ostatný rok sa podiel slovenských potravín v obchodoch, sledovaný touto metodikou, znížil o jedno percento: pred rokom to bolo 40 percent.
„Pokles o jedno percento sa môže zdať zanedbateľný, ale ak zohľadníme skutočnosť, že tieto prieskumy pre nás agentúra GfK robí rovnakou metodikou a v rovnakom období, pričom výsledky signalizujú kontinuálny pokles, je to predovšetkým vyjadrenie nepriaznivej tendencie,“ uviedol Daniel Poturnay, prezident PKS. „Ani v jednom zo sledovaných rokov tento pokles nielenže nevzrástol, ale sa ani len nezastavil.“
Dôsledkom tohto vývoja je potom aj záporné saldo v zahraničnoobchodnej výmene s agrárnymi a potravinárskymi komoditami, ktoré - súdiac podľa ostatných údajov - predstavuje 1,1 miliardy eur.
(Viac sa dočítate v Roľníckych novinách)