Ešte ani zďaleka vo všetkých našich reštauráciách či pohostinstvách nedostane zákazník na stôl správne načapované pivo. Skúsení pivovarnícki majstri hovoria, že starostlivosť o pivo je ozajstné umenie. Je príznačné, že v spoločnosti Plzenský Prazdroj Slovensko sa pri implementácii tohto umenia zamerali práve na mladú, nastupujúcu generáciu.
BRATISLAVA. Ako našu redakciu v tlačovej správe informovala Stanislava Šantová z agentúry PR Clinic, v najbližších dňoch „príde do cieľa“ aktuálny ročník pivnej akadémie.
Odborníci z vyššie spomenutej spoločnosti sa v rámci špeciálneho vzdelávacieho programu s názvom Cervesario - pivná akadémia delia o svoje dlhoročné znalosti so študentmi vybraných stredných škôl. Nastupujúcej generácii vštepujú zásady starostlivosti o pivo, a učia ich napríklad aj to, ako treba správne čapovať zlatistý mok.
V tomto príde však nejde o žiadnu novinku. Ba práve naopak, veď od roku 2011 prešlo spomenutou akadémiou viac ako šesťtisíc študentov. A v ročníku s poradovým číslom osem, ktorý sa práve končí, k nim pribudne ďalších 500 absolventov.
Z ďalších riadkov sa dozvieme, že Cervesario je prístupné nielen pre študentov, ale aj pre jednotlivé výčapnícke prevádzky.
Príbeh sa iba začína
Uvarením piva sa totiž jeho „príbeh“ iba začína. A na to, aby si zákazníci mohli zlatistý mok vychutnať tak, akoby práve pred chvíľou opustil brány pivovaru, je potrebné, aby aj personál, ktorý s ním vo výčapníckych prevádzkach zaobchádza, ovládal širokú škálu zručností. A aby si osvojil výčapnícky fortieľ.
Vo všeobecnosti sa potom dá konštatovať, že vyššie spomenutý program je prioritne zameraný na zvyšovanie pivnej kultúry na našom trhu, čo koniec koncov môže pozitívne ovplyvniť aj spotrebu čapovaného piva.
(Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny)