V jarnej sezóne 2013 sa nový turistický región Tirnavia, združujúci mesto Trnava a okolité obce, zameria na zážitky, hodnoty a kvalitu regionálnych vinárstiev a vína.
TRNAVA. Hoci je oblasť a jej producenti vína už dlhšie súčasťou Malokarpatskej vínnej cesty, nie je zatiaľ dostatočne známe, že Trnava a obce Suchá nad Parnou či Smolenice sú a v minulosti boli významnými hráčmi v oblasti vinárstva a vinohradníctva. "V aktuálnej ponuke turistických produktov sa preto orientujeme na prepojenie histórie so súčasnosťou, ponúkame návštevu vinárov, ktorí získali už nejedno ocenenie," uviedla Petra Blažejová, výkonná riaditeľka organizácie cestovného ruchu Trnava Tourism.
Trnava si v tomto roku pripomína 775. výročie získania výsad slobodného kráľovského mesta, keď uhorský kráľ Belo IV. v roku 1238 potvrdil jej nemalý obchodný význam, a to v rozhodujúcej miere vďaka vínu. Túto komoditu z Trnavy už v stredoveku vyvážali na Moravu, do Čiech, Poľska i Sliezska. Práve z vinárskych obchodov sa značne napĺňala mestská pokladnica. Dnes sa vinárstvu a vinohradníctvu v regióne pripisuje viac ako 900-ročná história.
(tasr)