Steyr, rakúsky výrobca traktorov patriaci do skupiny CNH vypúšťa zo svojich závodov traktory, ktoré sa radia d prémiovej kategórie. Istým spôsobom sa od zvyšku konkurencie líšia, no v našich končinách sa napriek tomu doteraz nepresadili vo väčšom meradle. Výrobca by však chcel zmeniť toto svoje postavenie predstavením nového šesťvalcového modelu traktora radu Profi s vylepšenou osemstupňovou powershift prevodovkou.
Doteraz známe modely Profi 4115, 4125, 4135 a 4145, disponovali štvorvalcovými motormi, ktoré nemusia sedieť každému. Používatelia, ktorí požadujú od svojich traktorov výkonnejšie motory, či niekoľko ventilov na viac sa tak doteraz museli obhliadať u konkurencie. S tým však chcel rakúsky výrobca traktorov skoncovať a preto koncom júla predstavil nový model Profi 6145 so 6,7 litrovým, šesťvalcovým koncernovým motorom FPT-ECOTECH so vstrekovaním paliva common-rail, vybaveným s turbodúchadlom a medzichladičom. Podľa výrobcu sa jedná o najkompaktnejší šesťvalcový traktor na trhu, ktorý by mal presvedčiť svojimi rozmermi a obratnosťou. Šesťvalcový motor ponúka výrobca pre všetky tri modely radu Profi, a síce Profi, Profi Classic a Profi CVT. Dnešné motory sa už nezaobídu bez úpravy spalín, kedy sa oxidy dusíka konvertujú na vodu a dusík. Technológiou HI-eSCR2 teda výrobca spĺňa emisné normy Stage IV. Manažment výkonu motora Power Plus zabezpečuje menovitý výkon 145 koní, maximálny výkon 158 koní a výkon Power Plus až 175 koní. Krútiaci moment, ktorý ponúka model Profi 6145 po osadení týmto motorom narástol oproti ostatným traktorom radu Profi o 6 %. Motor FTP je podľa výrobcu nenáročný na spotrebu paliva a ponúka vynikajúci pomer výkonu k jeho hmotnosti.
Presvedčí inovovaná prevodovka, či obratnosť?
Steyr doplnil svoje nové modely o vylepšenú prevodovku S-Control 8. Ako názov napovedá, jedná sa o osemstupňovú prevodovku, ktorá patrí medzi tie najúčinnejšie vo svojej triede. 24 prevodových stupňov v troch skupinách pre pracovné operácie vpred i vzad je doplnených o automatické funkcie, ktoré sa starajú o maximálnu efektivitu prenosu výkonu motora na kolesá traktora. Prekrývanie sa jednotlivých skupín umožňuje obsluhe pracovať bez nutnosti častého radenia. Ako uvádza výrobca, rýchlosti v skupine B sú použiteľné pri väčšine pracovných operácií pri pracovných rýchlostiach 4,3 – 18,1 km/h. Pri prácach s rôznym náradím či už pri spracovaní pôdy, alebo krmovín je vďaka vylepšenej prevodovke možné využiť maximálnu trakciu stroja. Plynový pedál, ktorý disponuje funkciou kick-down nájde využitie najmä v doprave, kedy je vďaka tomuto riešeniu okamžite k dispozícii maximálny výkon motora.
Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.