Klimatické podmienky sa menia stále rýchlejšie a vzhľadom na zákonné požiadavky vyhlášky o hnojivách sa časové obdobia pre aplikáciu tekutej hnojovice stále viac a viac skracujú. V dnešnej dobe sú takmer všetky aplikačné cisterny vybavené technológiou na aplikáciu kalu v čo najväčšej blízkosti povrchu pôdy. Toto riešenie je využívané najmä preto, aby sa docielilo čo najefektívnejšie zníženie emisií a zabránilo sa stratám živín, najmä dusíka. Tieto cisterny býbajú zvyčajne vybavené aj širokými pneumatikami, ktoré sú šetrnejšie k pôde.
Stručne povedané, cisterny pre poľnohospodársku výrobu sú vybavené priamo do terénu. Aby sa zaistilo, že vysoko vybavená aplikačná cisterna nestratí príliš veľa času, sily a tým aj peňazí na cestách v prípade dlhších vzdialeností z farmy na pole, musí byť preprava kalu oddelená.
Na tento účel ponúka Fliegl perfektné vozidlo pre logistiku hnojovice – nový trojnápravový prepravný náves/cisternu STF 30000 Truck Line Top. Vďaka špeciálnej konštrukcii nádrže a podvozku dosahuje tento stroj pohotovostnú hmotnosť cca. 5 900 kg. Takúto nízku hmotnosť má pritom táto cisterna s nadštandardným vybavením, ktoré je u Fliegla k dispozícii už v základe. Vďaka nízkej prevádzkovej hmotnosti je možné v nádrži z nehrdzavejúcej ocele prepravovať objem až 30 000 litrov, a to pri dodržaní maximálne prípustnej celkovej hmotnosti (v závislosti od ťahového prostriedku). Špeciálna konštrukcia nádrže a rám z jemnozrnnej ocele prispievajú k posunutiu ťažiska výrazne smerom nadol. Výrobca zároveň uvádza, že vďaka nádrži z nehrdzavejúcej ocele s dodatočnou povrchovou úpravou na vonkajšej strane dokáže zaručiť veľmi dlhú životnosť tejto cisterny.
Medzi dôležité stránky prepravnej cisterny patrí pohodlie obsluhy pri jazde. Netreba však zabúdať, že medzi kľúčové a možno aj najpodstatnejšie vlastnosti patrí ovládateľnosť na farme a v teréne. Jednotka vzduchového odpruženia s kotúčovými brzdami zaisťuje vysoký jazdný komfort a je štandardne vybavená automaticky uzamykateľnou riadenou nápravou a zdvíhacou nápravou. Menej opotrebovania zaručuje lepšiu manévrovateľnosť.
Aby sa zaistilo, že nová prepravná cisterna nestratí zbytočný čas pri „nakladaní a vykladaní“, Fliegl ponúka sa na tento účel rôzne možnosti vybavenia. Externe je možné cisternu naplniť prostredníctvom veľkoformátového posuvného krytu 700 x 700 mm. Prečerpávanie cisterny je možné vykonávať pomocou 8 "alebo 10" dokovacej násypky v hornej časti alebo pomocou fekálnej rýchlospojky v spodnej zadnej časti cisterny.
Cisterna sa samozrejme môže naplniť aj sama a presne na tento účel je na želanie k dispozícii výkonné 6 000 litrové rotačné piestové čerpadlo Vogelsang so 180 ° otočnou 6-palcovou rýchlospojkou vzadu.
Hladinu naplnenia je možné vždy pohodlne kontrolovať pomocou displeja v prednej a zadnej časti cisterny. Vo verzii cisterny s čerpadlom je kvôli bezpečnosti inštalovaný aj integrovaný monitor hladiny a systém automatického vypnutia čerpadla. Voliteľne je k dispozícii otočné 6 -palcové plniace rameno s dĺžkou 7 000 mm určené na prečerpávanie do cisternových aplikátorov hnojovice, kontajnerov na okraji poľa alebo iných cisterien na prepravu hnojovice. Vďaka dĺžke tohto ramena je možné prekonávať aj široké priekopami, čo je pri tomto druhu práce obzvlášť dôležité. Prečerpávacie rameno je ovládané externým ovládaním, alebo voliteľným rádiovým diaľkovým ovládaním.
Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.