Zisk nadnárodnej pivovarníckej spoločnosti SABMiller v uplynulom obchodnom roku, ktorý sa skončil 31. marca 2013, vzrástol o 14%, za čo vďačí najmä rozvíjajúcim sa trhom. Informovala o tom agentúra Bloomberg.
Z hospodárskych výsledkov spoločnosti vyplýva, že jej zisk pred úrokmi, zdanením a amortizáciou (EBITA) sa za 12 mesiacov (do konca marca 2013) zvýšil na 6,42 miliardy USD (4,97 miliardy eur), z 5,63 miliardy USD v predchádzajúcom obchodnom roku. Analytici, ktorých oslovila agentúra Bloomberg, pritom očakávali, že koncern v sledovanom období dosiahne zisk v priemere 6,46 miliardy USD.
Tržby druhého najväčšieho pivovarníckeho koncernu na svete so sídlom v Londýne, ktorému patria známe značky ako napríklad Grolsch, Pilsner Urquell a Peroni, v uplynulom roku vzrástli na 35,6 miliardy USD (z 31,4 miliardy USD).
Objem predaného piva po vylúčení akvizícií a kurzových vplyvov v sledovanom období stúpol medziročne o 3%, a to najmä vďaka odbytu v Afrike, ázijsko-tichomorskom regióne a v Latinskej Amerike. V poslednom, 4. kvartáli obchodného roka, však objem predaného piva na najväčšom trhu pivovarníckej skupiny - v Latinskej Amerike prekvapujúco klesol a v Európe naopak vzrástol. Globálny odbyt piva z produkcie SABMiller sa v 4. kvartáli 2012/2013 zvýšil medziročne o 4%.
Pivovarnícka skupina dodala, že zaznamenala rast zisku EBITA vo všetkých regiónoch, dokonca aj v Európe, kde stúpol o 1%. (tasr)