Pre slovenského spotrebiteľa už nie je dôležitá len cena, ale pozerá sa aj na krajinu pôvodu. Na tlačovej besede v Bratislave to v uplynulý pondelok konštatovala Gabriela Matečná, ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.
BRATISLAVA. Tlačová beseda sa uskutočnila priamo v obchodnej prevádzke reťazca Tesco a konala sa pri príležitosti toho, že Tesco od septembra 2017 odštartovalo program, určený na podporu malých a s stredných slovenských producentov potravín.
V ďalšej časti svojho expozé ministerka pôdohospodárstva spresnila, že slovenského zákazníka už zaujíma aj kvalita toho ktorého potravinárskeho výrobku, pričom cena sa v hierarchii jeho priorít dostáva až na tretie miesto.
Zrejme aj preto obchodný reťazec Tesco pripravil vyššie spomenutý program. Pre malých a stredných producentov potravín zo Slovenska vyčlenil tento reťazec aj pomerne exkluzívny predajný priestor, vďaka ktorému si výrobky, predávané pod sloganom Vyberajte si z jedinečných chutí Slovenska, môže nájsť takpovediac každý zákazník tohto obchodného systému.
Výkonný riaditeľ obchodnej siete Tesco na Slovensku Martin Kuruc potom uviedol, že v takto označených regáloch nájde ich zákazník zhruba 500 rôznych potravinárskych výrobkov, pochádzajúcich od 50 producentov. Samozrejme, tento počet nie je konečný, a bude sa meniť v závislosti od toho, ako sa tie ktoré potravinárske výrobky ujmú u spotrebiteľa, a aj v závislosti od ďalšej ponuky potravinárskych výrobkov. Zatiaľ však platí, že Tesco pre tieto regály vyčlenilo miesto v 20 svojich prevádzkach, rozmiestnených na Slovensku.
Ministerka G. Matečná pripomenula, že podiel slovenských potravín na trhu v SR stále klesá, a v súčasnosti dosiahol približne 40 percent. A práve spolupráca s takýmito spoločnosťami, ako sú hypermarkety, ponúka slovenským výrobcom potravín možnosť na to, aby sa etablovali aj v hypermarketoch.
Podľa jej slov slovenský spotrebiteľ práve v hypermarketoch nakupuje až tri štvrtiny z ním nakupovaných produktov.
(Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny)