04.10.2017 | 05:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Spotrebiteľa už nezaujíma len cena, ale pozerá sa aj na krajinu pôvodu

Pre slovenského spotrebiteľa už nie je dôležitá len cena, ale pozerá sa aj na krajinu pôvodu. Na tlačovej besede v Bratislave to v uplynulý pondelok konštatovala Gabriela Matečná, ministerka pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR.

BRATISLAVA. Tlačová beseda sa uskutočnila priamo v obchodnej prevádzke reťazca Tesco a konala sa pri príležitosti toho, že Tesco od septembra 2017 odštartovalo program, určený na podporu malých a s stredných slovenských producentov potravín.

V ďalšej časti svojho expozé ministerka pôdohospodárstva spresnila, že slovenského zákazníka už zaujíma aj kvalita toho ktorého potravinárskeho výrobku, pričom cena sa v hierarchii jeho priorít dostáva až na tretie miesto.

Zrejme aj preto obchodný reťazec Tesco pripravil vyššie spomenutý program. Pre malých a stredných producentov potravín zo Slovenska vyčlenil tento reťazec aj pomerne exkluzívny predajný priestor, vďaka ktorému si výrobky, predávané pod sloganom Vyberajte si z jedinečných chutí Slovenska, môže nájsť takpovediac každý zákazník tohto obchodného systému.

Výkonný riaditeľ obchodnej siete Tesco na Slovensku Martin Kuruc potom uviedol, že v takto označených regáloch nájde ich zákazník zhruba 500 rôznych potravinárskych výrobkov, pochádzajúcich od 50 producentov. Samozrejme, tento počet nie je konečný, a bude sa meniť v závislosti od toho, ako sa tie ktoré potravinárske výrobky ujmú u spotrebiteľa, a aj v závislosti od ďalšej ponuky potravinárskych výrobkov. Zatiaľ však platí, že Tesco pre tieto regály vyčlenilo miesto v 20 svojich prevádzkach, rozmiestnených na Slovensku.

Ministerka G. Matečná pripomenula, že podiel slovenských potravín na trhu v SR stále klesá, a v súčasnosti dosiahol približne 40 percent. A práve spolupráca s takýmito spoločnosťami, ako sú hypermarkety, ponúka slovenským výrobcom potravín možnosť na to, aby sa etablovali aj v hypermarketoch.

Podľa jej slov slovenský spotrebiteľ práve v hypermarketoch nakupuje až tri štvrtiny z ním nakupovaných produktov.

(Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down