Dánska pivovarnícka spoločnosť Carlsberg dosiahla v 1. štvrťroku nárast tržieb, ale menší, ako jej predpovedali analytici. Dôvodom bol slabší odbyt v Číne a pokles tržieb v západnej Európe, ktoré je pre pivovar kľúčovým trhom. Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.
KODAŃ. Tržby Carlsbergu, štvrtého najväčšieho producenta piva na svete, ktorému patrí známa značka Tuborg, sa za prvé tri mesiace tohto roka zvýšili o 2 % na 13,01 miliardy dánskych korún (1,75 miliardy eur). Analytici však očakávali, že stúpnu na 13,18 miliardy DKK. K tomu výsledku prispeli nepriaznivé menové kurzy, a to piatimi percentuálnymi bodmi. Celkový objem predaného piva pritom klesol o 2 % a v Ázii sa znížil o 1 % v dôsledku spomaľovania tamojších ekonomík.
Tržby v západnej Európe, ktoré sa podieľajú dvoma tretinami na celkovom obrate pivovaru, sa v sledovanom období znížili o 3 %, zatiaľ čo analytici počítali s ich poklesom o 2,6 %. A tržby v Ázii, ktoré ešte vlani solídne rástli, v 1. kvartáli klesli o 0,7 % na 3,5 miliardy DKK.
Dánsky pivovar nezverejnil zisk za 1. kvartál. Uviedol však, že za celý rok 2016 očakáva nárast tzv. organického prevádzkového zisku o nižšie jednociferné číslo.
(tasr)