Bern 16. januára (TASR) - Švajčiarsky výrobca čokolády Lindt & Sprüngli zaznamenal za minulý rok rast tržieb takmer o 5 % a organické tržby sa zvýšili o viac než desatinu. V obidvoch prípadoch firma prekonala očakávania trhov. Vývoj tržieb počas roka čiastočne ovplyvnilo zvýšenie cien, zároveň však aj vyšší dopyt po výrobkoch firmy. TASR o tom informuje na základe správy agentúry Reuters.
Spoločnosť známa čokoládovými pralinkami Lindor a veľkonočnými zajačikmi v zlatej fólii v utorok uviedla, že v roku 2023 zaznamenala celkové tržby 5,2 miliardy švajčiarskych frankov (5,56 miliardy eur). Oproti roku 2022 to po započítaní kurzových vplyvov predstavuje zvýšenie o 4,6 %. Tržby tak mierne prekonali odhady analytikov, ktorí počítali s tržbami na úrovni 5,18 miliardy CHF.
Na organickej báze, teda bez započítania akvizícií a kurzových vplyvov, vzrástli tržby Lindt & Sprüngli vlani o 10,3 %. Aj v tomto prípade prekonali očakávania analytikov.
Firma uviedla, že nemalou mierou výsledky ovplyvnili vyššie ceny produktov, ktorými si kompenzovala vysoké náklady na suroviny, najmä na základ svojich výrobkov - kakao. Jeho cena sa v minulom roku prudko zvýšila a dosiahla najvyššiu úroveň za posledných 46 rokov. Zároveň sa očakáva, že na vysokej úrovni sa cena kakaa udrží aj v roku 2024.
Spoločnosť zároveň uviedla, že za minulý rok očakáva prevádzkovú maržu na úrovni zhruba 15,5 %. Podrobné hospodárske výsledky oznámi 5. marca. Dodala však, že v tomto roku predpokladá rast tržieb na organickej báze o 6 % až 8 % a prevádzkovú maržu chce zvýšiť o 20 až 40 bázických bodov.