14.04.2015 | 03:04
Autor:
Kategorie:
Štítky:

V aktivitách treba pokračovať

Ako sú na tom občania Slovenska so spotrebiteľským patriotizmom? Odpoveď na túto otázku sme hľadali aj prostredníctvom našej nedávnej RN ankety.

(rn anketa)

BRATISLAVA. Myslíte si, že v SR robíme dosť na pozdvihnutie spotrebiteľského patriotizmu?  Tak znela otázka, ktorú sme našim čitateľom v uplynulom mesiaci adresovali na stránkach Roľníckych novín ako aj na našej webovej stránke www.rno.sk. 

Z ich odpovedí vyplynulo, že až 40 percent respondentov si myslí, že pre spotrebiteľský patriotizmus toho na Slovensku robíme dosť. Avšak presne rovnaké percento účastníkov ankety na danú otázku odpovedalo záporne. Odpoveď „Skôr nie“ si vybralo 20 percent účastníkov ankety. A nikto z odpovedajúcich si nevybral možnosť „Skôr áno“.

Z tohto súčtu potom vyplýva viac menej záporná odpoveď na vyššie položenú otázku. Aj keď pomer 60 ku 40 percentám nie je priepastný...

A ako to so spotrebiteľským patriotizmom vyzerá pri pohľade zhora? Aký názor naň majú predstavitelia štátnej správy a agrárnej samosprávy? Viac svetla do tohto problému prinášajú vyjadrenia niektorých ich predstaviteľov.

„Prebúdza sa spotrebiteľský patriotizmus, u ľudí badať väčšiu uvedomelosť,“ konštatoval minister pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR Ľubomír Jahnátek na tlačovej besede, ktorá sa uskutočnila na začiatku februára tohto roku. Aj týmito slovami minister odôvodnil stúpajúci podiel v zastúpení slovenských potravinárskych výrobkov na pultoch obchodných systémov, pôsobiacich na Slovensku.

„V roku 2012, keď sme nastupovali do vlády, bolo zastúpenie potravín, vyrobených na Slovensku, v obchodných systémoch, podnikajúcich na území SR, zhruba 47-percentné. V súčasnosti je to 63,2 percenta. To znamená, že odvtedy sme dosiahli 18-percetný nárast,“ uviedol vo februári 2012 Ľ. Jahnátek.

Ak by sme brali do úvahy iba ministerský pohľad, mohli by sme byť viac menej spokojní. Na otázku zastúpenia potravín slovenského pôvodu v obchodných systémoch, podnikajúcich na území SR, a na tému spotrebiteľského patriotizmu sú však aj iné názory.

(Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down