Najväčší veľtrh poľnohospodárskej techniky, ktorý sa konal pred približne dvoma mesiacmi priniesol veľkú nádielku noviniek. Niektorí výrobcovia prekvapili menej, iní viac. Do tej druhej skupiny môžeme zrejme zaradiť i výrobcu Case IH, ktorý po prvýkrát predstavil medzi viacerými novinkami aj vynovené traktory PUMA.
Rad traktorov PUMA má za sebou celkom úspešný príbeh. Od predstavenia tohto modelového radu v roku 2007 bolo predaných viac ako 90 000 traktorov. Na tento úspech bude chcieť nadviazať i najnovšia generácia traktorov výrobcu patriaceho do koncernu CNH a tak ju výrobca (ako aj v minulosti) rozdelil do „dvoch podradov“, aby ulahodil všetkým skupinám zákazníkom. Rad PUMA je tak rozdelený na menšie a kompaktnejšie traktory, ktoré nesú číselné označenie 140 – 175 a väčšie a výkonnejšie traktory PUMA 185 – 240.
Ako počas tlačovej konferencie prezradili zástupcovia spoločnosti, nové traktory budú k dispozícii s tromi rozdielnymi typmi prevodoviek – Powershiftovou prevodovkou, Semi-powershift prevodovkou s radením čiastočne pod zaťažením a plynulou prevodovkou CVX. Rad PUMA má tak zahŕňať celkom 15 modelov, takže si bude určite z čoho vyberať.
Zmeny pod kapotou
Dnes je už takmer samozrejmosťou, že výrobcovia uvádzajú na trh svoje nové modely pripravené na plnenie emisných noriem Stage V. Od Case IH sa taak neočakávalo nič iné, ako to, že dá koncernovej spoločnosti FPT za úlohu vyrobiť presne takéto motory. Stalo sa. Case IH však vsádza na rozdiel od niektorej konkurencie na šesťvalcové motory, ktoré majú objem 6,7 l. Motory sú ukryté pod kapotou, ktorá sa dizajnom veľmi podobá novým väčším súrodencom tejto značky. Dôraz sa kládol aj na vybavenie traktora novým LED osvetlením, ktoré podľa zástupcov spoločnosti prináša svietivosť 40 000 lumenov. Práca v noci by tak nemala obsluhe robiť žiaden problém vďaka skvelej viditeľnosti na agregované náradie. Výrobca avizuje i nižšie prevádzkové náklady na chod tohto nového trakotra. Tie sú docielené aj vďaka novej technológii, ktorá zaručuje predĺžené servisné intervaly na výmenu prevádzkových kvapalín (motorový olej 750 hodín a prevodové oleje 1 500 hodín).
Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.