Claas predstavil začiatkom júla nové nakladače osadené motormi spĺňajúcimi najnovšie emisné normy Stage V, ktoré majú osloviť zákazníkov viacerými vylepšeniami. Tri nové modely sa zaradia medzi strednú triedu kolesových nakladačov TORION a ponúknu vylepšenia oproti starším modelom najmä v oblasti pohonu, kinematiky, ako aj vylepšenia kabíny. Šesťvalcové motory v modely TORION 1511 ponúknu ešte väčší výkon, ako v minulosti, čo bude cítiť najmä pri náročnejších prácach.
Ktorý podnik by sa zaobišiel bez výkonného nakladača? Po zbere úrody sú práve tieto stroje pomocníkmi na nezaplatenie, no na družstvách nájdu využitie počas celého roka. Práve z tohto dôvodu je investícia do takéhoto stroja rozhodnutím, ktoré si je potrebné dobre premyslieť. Kúpim si menší nakladač, či väčší, s komfortnejšou kabínou a vyšším výkonom? Nie vždy si je potrebné dlho vyberať, čo dokazujú aj nové modely výrobcu Claas. Prečo? To sa dočítate v nasledujúcich riadkoch.
Staršie modely TORION síce ešte stále nepatria, ako sa hovorí do starého železa, avšak z dôvodu zmeny v emisných normách musí každá firma postupne upravovať svoju ponuku. Modelu TORION 1511 bol tak vdýchnutý nový život so zavedením nových systémov upravujúcich spaliny, vďaka čomu bude vynovený nakladač spĺňať najprísnejšie emisné normy Stage V. Šesťvalcový motor s objemom 6,8 litrov, ktorý bude pre Claas dodávať spoločnosť Deere Power Systems (DPS) prináša nakladaču potrebný výkon (138 kW / 188 k) v súlade s ISO 14396. Claasu sa inštaláciou týchto motorov podarilo zvýšiť výkon nových TORION-ov oproti predošlej generácii až o 12 %, čo je celkom slušný nárast pri generačnej obmene. V minulosti boli v nakladačoch TORION inštalované štvorvalcové pohonné jednotky, a jedná sa teda o signifikantné zlepšenie, vďaka ktorému sa navýšil i krútiaci moment prenášaný na kolesá – momentálne je to celých 741 Nm (pri 1 600 otáčkach za minútu podľa ISO 3046). Prevodovka VARIPOWER (zlepšenie o 23 % na 105 ccm) má podľa dostupných informácií poskytovať ešte väčšiu dynamiku a obratnosť pre rýchle cykly zaťaženia, ako aj podstatne väčšie rezervy pre prácu s nakladačom.
Výkon motora pri modeli TORION 1410 bol tiež zvýšený, i keď v tomto prípade sa jedná o menšie navýšenie. I tak si tých 5 % výkonu navyše zrejme všimneme. Nový model tak bude disponovať motorom s výkonom 120 kW / 163 k, zatiaľ čo výkon motora pri treťom inovovanom modeli TORION 1177 zostáva nezmenený. Systém úpravy spalín sa vo všetkých troch modeloch skladá z filtrov pevných častíc (DPF), oxidačných katalyzátorov (DOC), technológie SCR a vonkajšej chladenej recirkulácie výfukových plynov (EGR).
Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.