Pri príležitosti uvedenia nových traktorov John Deere série 6M, zorganizovala spoločnosť John Deere média workshop, ktorý sa uskutočnil vo výrobnom závode v Mannheime. Zúčastneným novinárom bol predostretý celý proces výroby traktorov od návrhu vo virtuálnej realite, až po konečné testovanie hotového stroja.
Kedysi na okraji, dnes súčasťou mesta
K základným hodnotám značky John Deere patrí inovácia, kvalita a pridaná hodnota, čo jasne definoval už sám zakladateľ John Deere (1804-1888), keď vyslovil vetu: „Nikdy by som nedal svoje meno na produkt, ktorý nie je pre mňa najlepší“. Značka John Deere so svojimi 75 výrobnými závodmi po celom svete patrí celosvetovo k najväčším výrobcom poľnohospodárskej techniky. Od roku 1956 patrí do tejto siete aj závod v nemeckom meste Mannheim, kde na ploche s rozlohou 42 ha vznikajú zeleno-žlté traktory John Deere. Vznik samotnej fabriky sa však datuje do roku 1888, kedy bola založená Henrichom Lanzom, výrobcom slávnych traktorov Lanz Buldog, ktorú neskôr odkúpila spoločnosť John Deere. Vo fabrike pracuje 2900 zamestnancov a aktuálna denná produkcia výroby je zhruba 160 až 200 ks traktorov za deň. Vo výrobných priestoroch, ktoré sme navštívili, sa produkujú výlučne traktory John Deere série 6, ktorá pozostáva z modelov 6M, 6R, 6MC a 6RC. Aj keď sa jedná o sériovú výrobu jednej modelovej triedy, každý traktor schádzajúci z výrobnej linky je niečím špecifický. V priebehu roka navštívi výrobné priestory John Deere v Mannheime zhruba 36 000 návštevníkov.
Viac v RN č. 31