Za uplynulý rok priemerne vypil jeden obyvateľ Slovenska viac ako 70 l balenej vody, z čoho 50 l tvorili čisté neochutené vody. V rámci segmentu čistých vôd sú stále najpredávanejšie prírodné minerálne vody, ktoré v roku 2010 tvorili 50,1 % z celkového objemu predaných neochutených vôd v slovenskom maloobchode (50,8 % v roku 2009).
Ukázal to prieskum uskutočnený spoločnosťou The Nielsen Company v obchodoch s potravinami, zmiešaným tovarom (s výnimkou Metra) a na čerpacích staniciach. Z prieskumu vyplýva, že Slováci čoraz viac kupujú ochutené minerálne a pramenité vody a tento trend je "poháňaný" aj neustálymi inováciami výrobcov v typoch ochutenej vody.
Neochutené vody aj dnes tvoria viac ako 70 % z objemu všetkých predaných vôd v slovenskom maloobchode, pričom viac ako polovicu objemu tvoria vody sýtené. Pri balených vodách nájde spotrebiteľ všetky potrebné informácie o zložení vody na etikete každého spotrebiteľského balenia vody.
Je základným právom každého spotrebiteľa poznať aj informácie o kvalite vody, ktorá je ľuďom dodávaná verejným vodovodom a následne konzumovaná. Tie možno požadovať od prevádzkovateľa verejného vodovodu, prípadne od miestne príslušného regionálneho úradu verejného zdravotníctva.