Vysokovýkonný hybridný traktor? V Číne áno!

Podľa čínskeho kalendára sa práve začal rok draka a novinka z Číny ukazuje, že tomu tak skutočne bude. Čína nielen že dobieha zvyšok sveta vo vývoji osobných automobilov, keďže sa zdá, že tomu tak bude aj v kategórii poľnohospodárskych strojov. Lingong je jednou z posledných značiek, ktorá predstavila vysokovýkonný kĺbový traktor. Ten má byť údajne nabitý aj najnovšími technológiami, ba čo viac, má potenciál vzbudiť vo svete veľký záujem, keďže nejde o kĺbový traktor s konvenčným spaľovacím motorom, ale o... Hybrid.

Lingong X6004-9E – práve takéto označenie nesie najnovšie „monštrum z Číny“, a ktorého fotografie si môžete aj samy vyhľadať na rôznych webových stránkach. Tento nový kĺbový kolesový traktor má mať podľa dostupných informácií výkon 600 k. Novinka vzbudzujúca záujem je jedným z jedenástich nových traktorov, ktoré predstavila len nedávno čínska spoločnosť Lingong Agricultural Machinery.

Linyi Lingong Machinery Group (Lingong Group), založená v roku 1972, je jednou zo štyroch vedúcich skupín v čínskom priemysle stavebných strojov. Táto čínska spoločnosť sa tak doteraz zaoberala výrobou nakladačov a ťažobných strojov, no zdá sa, že svoje know-how z výroby veľkých strojov chce zúžitkovať aj pri výrobe traktorov. Nepôjde však o hocijaké traktory, pretože kĺbový traktor Lingong X6004-9E, napriek tomu, že je z Číny, je pomerne komplikovaný stroj, a to vo viacerých smeroch.

O pohon čoho sa vlastne stará 16-litrový motor?

Pod kapotou traktora Lingong X6004-9E má byť podľa dostupných informácií umiestnený 6-valcový čínsky motor Yuchai so zdvihovým objemom 16 l. To, aké emisné normy spĺňa nie je zatiaľ známe a vlastne je to v tejto chvíli aj nepodstatné. Napriek svojmu enormnému objemu a zrejme aj krútiacemu momentu nie je však určený pre pohon samotného stroja, no na pohon generátora. Áno, čítate správne, pretože Lingong X6004-9E je hybridným traktorom. Technicky vzaté, tento obrovský motor poháňa rovnako veľký elektrický generátor. Zdrojom pohonu je elektromotor spojený s bezstupňovou CVT prevodovkou, ktorá prenáša výkon a krútiaci moment na veľké dvojmontáže. Prínos tohto riešenia je jasný – malo by poskytovať okamžite dostupný výkon a krútiaci moment.

Treba dodať, že elektricky poháňaný je aj vývodový hriadeľ a celá batéria hydraulického čerpadla v tomto traktore. Ovládajú zadný trojbodový záves s veľkou zdvihovou kapacitou, externé hydraulické výstupy a systémy posilňovača riadenia. Traktor navyše rekuperuje energiu pri brzdení. 


S takým výkonom bude radosť pracovať... Zatiaľ aspoň v Ázii...

Kĺbový traktor Lingong je obutý na ôsmich radiálnych pneumatikách s rozmerom 600/85 R38. Tie si samozrejme, ako je tomu v Číne zvykom, dokáže firma vyrobiť sama. Rôzne zdroje tvrdia, že tieto pneumatiky boli špeciálne navrhnuté s cieľom preniesť maximum výkonu priamo na podložku. O kvalite ich prevedenia môžeme mať pochybnosti, no i v tomto smere sa už Číňania pomaly doťahujú na veľkých globálnych výrobcov. Konštrukcia týchto pneumatík by tak mala umožniť bezpečný prenos obrovského krútiaceho momentu generovaného elektromotorom už od najnižších otáčok. A ako je z fotografií zrejmé, traktor má rovnaké sivo-zelené lakovanie, ako stavebné a ťažobné stroje tohto čínskeho výrobcu.

Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down