Holandský pivovarnícky koncern Heineken oznámil, že za prvých deväť mesiacov roka sa jeho zisk zvýšil o 20 %. A potvrdil svoju prognózu pre tento rok.
Druhý najväčší pivovar na svete dosiahol za deväť mesiacov do 20. septembra 2017 čistý zisk 1,49 miliardy eur, zatiaľ čo vlani v rovnakom období vykázal zisk 1,24 miliardy eur.
Konsolidovaný predaj piva v 3. kvartáli vzrástol na organickom základe o 2,5 % na 60 miliónov hektolitrov a za deväť mesiacov dosiahol 161,3 milióna hektolitrov. Prispel k tomu rast predaja v Ázii a Tichomorí, v oboch Amerikách, v Afrike, na Blízkom východe a vo východnej Európe. To vykompenzovalo nižší objem predaja v západnej Európe.
Predaj piva samotnej značky Heineken v 3. kvartáli vzrástol o 3,4 % na 9,5 milióna hektolitrov a za deväť mesiacov dosiahol 26,8 milióna hektolitrov.
Pivovarnícka skupina, ktorá generuje približne dve tretiny svojho zisku na rozvíjajúcich sa trhoch, uviedla, že jej celoročné očakávania zostávajú nezmenené.
(tasr)