31.10.2016 | 04:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

AB InBev zaznamenal v 3. kvartáli pokles zisku EBITDA

Najväčší výrobca piva na svete, Anheuser-Busch InBev (AB InBev), svojimi výsledkami za 3. kvartál 2016 sklamal analytikov. Jeho zisk totiž nečakane klesol. Dôvodom je recesia v Brazílii, ktorá je druhým najväčším trhom koncernu. Tento výsledok tak názorne ilustruje, prečo svetová jednotka v pivoraníctve potrebuje urýchlene dokončiť akvizíciu svetovej dvojky SABMiller. Informovala o tom agentúra Bloomberg.

BRUSEL. Koncern, ktorému patrí Budweiser, najpredávanejšia značka piva na svete, ako aj ďalších približne 300 značiek piva a nealkoholických nápojov, zároveň znížil svoj odhad rastu tržieb za celý rok. AB InBev dnes oznámil, že už neočakáva tento rok nárast tržieb väčší ako inflácia.

Zisk pivovarníckeho obra pred úrokmi, zdanením, odpismi a amortizáciou (EBITDA) v 3. kvartáli klesol o 2 % na 4,03 miliardy USD, zatiaľ čo analytici očakávali, že stúpne o 4,5 %.

Z toho EBITDA brazílskej divízie sa prepadol o 33 %, v dôsledku devalvácie tamojšej meny. Aj objem predaného piva v Brazílii, kde má AB InBev dvojtretinový podiel na trhu, za tri mesiace do konca septembra klesol, už štvrtý kvartál v rade, a to o 4,1 %.

Tržby celej skupiny AB InBev v 3. štvrťroku stúpli o 2,8 % na 11,109 miliardy eur.

Objem predaného piva sa pritom znížil o 0,9 %, a to najmä v dôsledku 4,1-% poklesu odbytu piva v Brazílii.

(tasr)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2025 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down