Európska komisia v minulom týždni schválila 60 nových programov na propagáciu poľnohospodárskych produktov u EÚ na európskych aj mimoeurópskych trhoch s rozpočtom vo výške 94 miliónov EUR.
Európsky komisár pre poľnohospodárstvo a rozvoj vidieka Phil Hogan pri tejto príležitosti povedal: „ Vítam tieto nové programy, hlavne v kontexte nedávnych problémov na trhoch. Takéto programy sú dôležité pre vytváranie nových trhových príležitostí, hlavne na mimoeurópskych trhoch a zvyšovanie spotreby propagovaných výrobkov v rámci EÚ aj mimo nej.“
Šesťdesiat vybraných programov (zo 199 predložených) zahŕňa širokú paletu výrobkov sústredených hlavne na kategórie, ktoré sú postihnuté problémami na trhu – mliečne výrobky, mäsové výrobky, čerstvé alebo spracované ovocie a zeleninu. Projekty sú najčastejšie viacročnými propagačnými kampaňami zameranými na zdôraznenie výhod európskych produktov. Zo schválených projektov je 24 zameraných na vnútorný trh a 36 sa orientuje na trhy v tretích krajinách a regiónoch, akými sú Čína, Stredný Východ, juhovýchodná Ázia, Japonsko, Južná Kórea, Rusko a Austrália. Poukazuje to na zvýšený dôraz na propagáciu v tretích krajinách, ktorý bol schválený v rámci reformovanej politiky propagácie.
Viac sa dočítate v 48. čísle Roľníckych novín