V utorok 13. februára tohto roku dalo Ministerstvo pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR do pripomienkového konania návrh nového zákona o neprimeraných podmienkach v obchodných vzťahoch, predmetom ktorých sú potraviny. V uplynulých dňoch na tento návrh verejne zareagovala Slovenská aliancia moderného obchodu (SAMO).
BRATISLAVA. Slovenská aliancia moderného obchodu združuje spoločnosti Billa, dm drogerie markt, Kaufland, Lidl, Metro a Tesco. V uplynulý piatok jej predstavitelia na stretnutí s novinármi v Bratislave uviedli, že „návrh nového zákona o neprimeraných podmienkach aj napriek zásadným pripomienkam zo strany viacerých sektorových združení ide zavádzať podmienky, ktoré namiesto podpory a rozvoja obchodných vzťahov v dodávateľsko-odberateľskom reťazci a namiesto zlepšenia kvality predávaných produktov môže v prvom rade nútiť obchodníkov porušovať viacero slovenských a európskych právnych predpisov, smeruje k rozporu s ústavou, a viac znevýhodňuje práve malých a regionálnych výrobcov a dodávateľov, pričom zákazníka vystavuje do rizika, a tento návrh zákona zároveň vytvára podmienky na právnu neistotu a na šikanovanie obchodníkov“.
Keď predstavitelia SAMO rozmenili tieto konštatovania na drobné, z ich slov vyplynulo, že obsah návrhu nového zákona je v rozpore s viacerými slovenskými predpismi ako i s predpismi EÚ, smeruje k protiústavnosti a obmedzuje hospodársku súťaž iba v odvetví potravinárskeho obchodu, čím toto odvetvie diskriminuje. Nedostatočne definovanými podmienkami zároveň vnáša neistotu do obchodných vzťahov a vytvára prostredie pre šikanovanie.
Tento návrh zákona podľa mienky predstaviteľov SAMO zároveň významne obmedzuje obchodníkov pri výkone prevencie kvality a čerstvosti produktov, čím ich podstatne limituje pri ochrane zákazníka, a zákazníka vystavuje možnému ohrozeniu zdravia. U obchodníkov zasa znižuje motiváciu k predaju domácich výrobkov.
(Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny)
Thanks. Yes I agree. Take it all in.payday advances