Potravinárska komora Slovenska (PKS) vypisuje prvý ročník súťaže o Cenu Potravinárskej komory Slovenska. Informovala o tom riaditeľka PKS Jana Venhartová.
BRATISLAVA. Potravinárske podniky podľa nej môžu nahlasovať svoje inovácie, inovatívne technológie či reformulované výrobky celkovo do šiestich kategórií. Zároveň sa môžu začínajúci potravinári pochváliť svojím úspešným príbehom a ktokoľvek môže nominovať osobnosť, ktorá významným spôsobom prispela k rozvoju potravinárstva.
Spresnila, že súťaž je otvorená pre všetky potravinárske podniky so sídlom v Slovenskej republike, ktoré sa zaoberajú potravinárskou výrobou. Do súťaže sa môžu prihlasovať v termíne od 1. septembra do 31. októbra. V novembri sa uskutoční vyhodnotenie súťaže nezávislou odbornou porotou. Víťazi kategórií budú slávnostne vyhlásení počas valného zhromaždenia PKS 13. decembra.
Súťažnými kategóriami sú podľa nej Inovatívny výrobok, Inovatívna technológia, Inovácia v rámci potravín na osobitné výživové účely, Reformulácia roka, Začínajúci potravinár a Osobnosť potravinárstva. Viac informácií o súťaži sa nachádza na internetovej stránke www.potravinari.sk.
Pripomenula, že potravinárske podniky združené v PKS si na valnom zhromaždení v apríli tohto roku stanovili víziu do roku 2030, a to byť moderným a konkurencieschopným odvetvím, ponúkajúcim zdravé, inovatívne výrobky, so zníženým vplyvom priemyselnej výroby na životné prostredie. Stratégia na dosiahnutie tejto vízie sa podľa nej dá zhrnúť do troch bodov, a to zvyšovania potravinárskej produkcie na Slovensku, zavádzania inovácií a výsledkov výskumu do praxe, a celkového zlepšovania podnikateľského prostredia.
"Súťažou chceme vyzdvihnúť potravinárske podniky, ktoré sa snažia zavádzať inovatívne technológie a inovovať svoje výrobky. Dúfame, že takýmto spôsobom inšpirujeme aj ostatných potravinárov, aby sa nebáli inovácií a zavádzania nových technológií do svojej výroby. Úspešnými príbehmi začínajúcich potravinárov by sme radi poukázali na atraktivitu nášho odvetvia, kde sa dá využiť kreativita od prípravy zloženia výrobku, cez marketing až po jeho vystavenie na predajnom mieste," dodala Venhartová.
/tasr/