Spoločnosť Bridgestone je najväčším svetovým výrobcom pneumatík a gumárenských výrobkov na svete.Drží sa na poprednej pozícii aj v predaji poľnohospodárskych pneumatík. Spoločnosť sa zapísala do histórie najmä vďaka vývoju dnes veľmi obľúbených nízkoprofilových pneumatík na nákladné či osobné automobily.V súčasnosti pod značkou Bridgestone,alebo aj Firestone určuje trend aj v segmente výsokovýkonových traktorových pneumatík. Jej zástupcovia neustále prichádzajú so snahou pomôcť našim poľnohospodárom v praxi a preto sa opäť po roku stretli so zástupcami najväčšieho predajcu pneumatík na Slovensku zo spoločnosťou Mikona.
V obci Hniezde, priamo v priestoroch a na parcelách spoločnosti Agro-Hniezdne s.r.o., odkiaľ sme vám prednedávnom priniesli reportáž usporiadali tieto dve spoločnosti už tradičné školenie predajcov pneumatík. Spoločnosť Agro-Hniezdne je známa i prepojením na Nestville Park Hniezdne, kde sa vyrába prvá a v súčasnosti aj jediná slovenská whisky. Všetky obilniny dopestované na jej poliach končia v liehovare a z tohto dôvodu sa zameriava aj na najmodernejšie postupy v pestovaní plodín, ku ktorým neodmysliteľne patrí i snaha pestovateľa znižovať vplyv na utláčanie pôdy pri používaní poľnohospodárskej techniky na rôzne poľné práce.
Počas školenia vystúpil so svojou prednáškou a praktickými radami aj Ivan Kamenský zo spoločnosti Bridgestone Europe. Účastníkom tohto školenia najprv priniesol praktické a odborné rady, ktoré vďaka svojmu predošlému pôsobeniu v poľnohospodárskej prvovýrobe podložil skúsenosťami z praxe. Podľa I. Kamenského technológia nízkotlakych pneumatík Bridgestone VT-tractor ( IF,VF) vďaka zosilnenej konštrukcie pätky, kostry a bočnice, zaisťuje väčšiu pružnosť pneumatiky,vyššiu nosnosť o 20-40% čím umožňuje prevádzku týchto pneumatík pri nižších tlakoch. ,,Nižší tlak hustenia (0,6-1,6 bar) zaisťuje väčší otlačok pneumatiky. Väčšia styčná plocha pneumatiky podporuje lepšiu trakciu poľnohospodárskeho stroja, menšie utláčanie vrchnej vrstvy pôdy (ornice) a znižuje spotrebu pohonných hmôt. Podľa výsledkov meraní, kde bola použitá špeciálna podložka so senzormi bola pri nižšom hustiacom tlaku nameraná väčšia styčná plocha pneumatiky VF Bridgestone VT-tractor (až o 21% pri zmene tlaku z 1,6 na 0,8 bar,nízkotlaká VF pneumatika v rozmere 650/85 R38),“ uviedol I. Kamenský.
Napr.najnovšie štandardné traktorové pneumatiky Bridgestone VX-tractor s rozmerom 520/70R38 155D disponujú troma kostrovými pásmi a šiestimi nárazníkovými pásmi. Patentovaný geometrický profil záberového zubu pneumatík Bridgestone je v princípe totožný s profilom zubov ozubených kolies v mechanickej prevodovke. Vďaka takémuto tvaru pneumatika minimalizuje vibrácie a stratu energie v zábere s pôdou a zároveň poskytuje vyššiu účinnosť prenosu ťahovej sily.Vďaka minimalizácia preklzu kolies poľnohospodárskeho stroja pri práci pod zaťažením sa dosahuje aj menšie narušenie štruktúry pôdy.
Pneumatiky Bridgestone sú podľa zástupcu spoločnosti zložené zo špeciálnej zmesi s vysokým podielom prírodného kaučuku. Dezénová zmes s pridanými rastlinnými olejmi prináša výhody medzi ktoré sa radí i dlhšia životnosť. Pochváliť sa môžu i zvýšenou odolnosťou voči poškodeniu pri extrémne ťažkých prácach v kamenistých pôdach.
„Ak doporučíte poľnohospodárovi vhodné pneumatiky so správným nahustením, dokáže ročne ušetriť aj 5 % finančných prostriedkov vynaložených na pohonné hmoty. Pre farmára to vôbec nie zanedbateľná čiastka (príklad : 300k traktor,využitie 1250 Mth/rok/cca 75% práce na poli, priemerná spotreba 40l/Mth,celkom ročne 50 000 l nafty (60 000 eur),vie obsluha na nafte ušetriť až 2500 eur/rok) a ak sa o tom v praxi presvedčí, určite sa ku vám vráti.
Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.