20.08.2019 | 10:08
Autor:
Kategorie:
Štítky:

KUBOTA prichádza s novými modelmi M8

Spoločnosť KUBOTA, japonský výrobca oranžových traktorov predstavila svoju novú vlajkovú loď, ktorou je model M8. Výrobca bol doteraz známy výrobou menších traktorov, avšak nový model M8 bude patriť do vyššej výkonovej triedy. Ponúka totiž doteraz najvýkonnejší dieselový motor s výkonom 154 kW (210 k). Doteraz najvýkonnejší traktor M7 ponúkal výkon o viac, ako 30 kW menej.

Nové traktory KUBOTA M8 má podľa dostupných informácií vyrábať kanadská spoločnosť VERSATILE a majú byť krokom k dosiahnutiu cieľa spoločnosti – stať sa lídrom v oblasti predaja traktorov. Nový modelový rad má nateraz obsahovať dva modely M8-191 a M8-211 dostupné v Severnej Amerike. Traktor má zaujať najmä cenou, ktorá bude podľa zástupcov spoločnosti viac, než konkurencieschopná. Traktor bol predstavený v Texase pri práci napríklad aj so šestnásťriadkovou sejačkou a už teraz je zrejmé, že ponúkne širšie využitie, ako jeho „menší brat“ M7.

Výkonnejšie motory

Srdcom nových traktorov M8-191 a M8-211 bude šesťvalcový motor CUMMINS s objemom 6,7 l, ktorý je vybavený turbodúchadlom s variabilnou geometriou lopatiek.  Rozdielom medzi dvoma modelmi bude samozrejme výkon. Motor modelu M8-191 má dosahovať výkon 140 kW (190 k) a ako sme už spomínali, model M8-211 zaujímavejších 154 kW – 210 k pri 2 100 ot./min. Na výber majú byť podľa dostupných informácií dve prevodovky. Jednou z nich je semi-powershift (poloautomatická) prevodovka ZF s čiastočným radením pod zaťažením s tridsiatimi rýchlosťami vpred a pätnástimi vzad. Druhou opciou bude plynulá prevodovka KUBOTA s nekonečným počtom rýchlostí, vhodná pre prácu v doprave, ale i na poliach. Maximálna konštrukčná rýchlosť bude štandardných 40 km/h, takže v tejto oblasti sa žiadna revolúcia konať nebude. Traktor disponuje palivovou nádržou, ktorá má objem 374 l a má vystačiť na celodennú prácu.

Čo sa týka emisných noriem, motory Cummins spĺňajú momentálne normu Tier IV Final/ Stage V, na čo využívajú oxidačný katalyzátor DOC, DPF filter a systém selektívnej katalytickej redukcie SCR.

Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down