01.10.2019 | 10:10
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Inovácie, ktoré stoja za zmienku

Joskin, belgický výrobca techniky oslávil počas uplynulého roka 50. výročie založenia značky. Už v počiatkoch svojho pôsobenia na trhu si výrobca stanovil cieľ vytvárať stroje, ktoré budú súčasťou efektívneho, trvalo udržateľného a výnosného poľnohospodárstva, a budú dostupné pre masy ľudí. Aj po päťdesiatich rokoch ostáva podľa zástupcov spoločnosti cieľ úplne rovnaký a z tohto dôvodu predstavili zástupcovia spoločnosti počas tlačovej konferenciev nemeckom Kasseli k tohtoročnému veľtrhu Agritechnica niekoľko nových riešení, ktoré „potešia poľnohospodárov, no zároveň nezaťažia ich peňaženky“.

X-trem 2

Vlajková loď firmy JOSKIN, dvojnápravová cisterna X-trem bude už čoskoro minulosťou. Prichádza totiž vynovený model  X-trem 2, ktorý si bude zakladať na úspechu staršieho modelu, uvedeného na trh v roku 2010. Belgický inžinieri postavili nový model cisterny na osvedčených riešeniach z prvého E-trem - u. Požiadavky trhu však neustále viac smerujú k nižšiemu utláčaniu pôdy, a z tohto dôvodu Joskin vybavil nový model väčšími kolesami (až do šírky 900 mm). Stroj bude dostupný v dvoch verziách X-trem2 D a X-trem2 XT. Prvá menovaná verzia bude kompatibilná s pneumatikami s rozmermi 800/60 R32 (Ø 1 800 mm x 800 mm, zapustenie pre kolesá s priemerom 1 820 mm), zatiaľ čo druhý model bude môcť byť vybavený v základe s kolesami s väčším priemerom (Ø 1 986 mm x 925 mm, zapustenie pre kolesá s priemerom 2 020 mm). Obe verzie budú dostupné s rozdielnou kapacitou nádrží: 16 000 l, 18 000 l a 20 000 l.

Rám stroja je odteraz ešte pevnejší, ako v minulosti. Výrobca bude totiž pri výrobe modelu X-trem 2 používať rám z revolučného modelu Volumetra (Stroj roka 2017). Zmenou prešlo i uchytenie nádrže k rámu stroja. Inžinieri sa tentoraz rozhodli pre použitie zvarov namiesto skrutkových spojov, vďaka čomu získal stroj na stabilite. Novinkou je i predná otočná náprava, ktorá nahradila zadnú otočnú nápravu v predošlej generácii stroja. Nízke ťažisko vďaka voľbe integrovaného pozdvozku zaručuje vyššiu stabilitu stroja, zlepšenie jazdných vlastností v preprave a taktiež jednoduchšiu prácu pri aplikácii hnojovice i pri použití ramien s veľkým pracovným záberom. „Redizajnu sa dočkalo i odpruženie stroja, vzhľadom na zmenšenie šírky rámu zo 760 mm na 600 mm. Z tohto dôvodu sme vytvorili systém Hydro-Pendul, ktorý nahradil systém odpruženia Hydro-Tandem. Každá náprava stroja bude upevnená prostredníctvom trojramennej kĺbovej konštrukcie, ktorá sústreďuje sily do stredu rámu,“ vysvetlil Valéry Bailly, obchodný manažér spoločnosti Joskin. Systém, ktorý firma používa už na svojich sklápacích návesoch zabezpečuje lepšie prispôsobovanie sa terénu a zároveň i jednoduchšiu údržbu. Ďalším prepracovaným prvkom je oje, ktorého rozmery sa výrazne znížili bez toho, aby utrpelo na pevnosti. Kompaktnejšie rozmery umožňujú zatáčať s cisternou obratnejšie. Niektoré komponenty, ako sú spojovacie ramená, pochádzajú od renomovaného výrobcu „Sauter“. Injektorový aplikátor bude na novom modely pripevnený k nádrži prostredníctvom trojbodového závesu, na rozdiel od predošlého modelu, pri ktorom výrobca používal upevnenie na štvorbodovom závese.

Edícia Advantage

Nový rad strojov, ktorý bol uvedený na trh v januári tohto roka je lacnejšou alternatívou techniky Joskin, ktoré si však zachovávajú rovnaké kvalitatívne parametre. Joskin dokáže vďaka spusteniu sériovej výroby týchto vybraných strojov nakupovať suroviny a súčiastky na ich výrobu za podstatne výhodnejšie ceny.

Viac sa dočítate už zajtra v týždenníku Roľnícke noviny.

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down