Potravinári, združení v Potravinárskej komore Slovenska (PKS), si dali urobiť prieskum, z ktorého vyplynulo, že v roku 2019 dosiahol podiel tzv. privátnych značiek na pultoch predajní v SR 25,3 percenta, pričom oproti roku 2018 narástol o 1,3 percentuálneho bodu.
BRATISLAVA. Ešte viac, až o 5 percentuálnych bodov, narástol podiel zahraničných privátnych značiek, pričom zahraničné privátne značky vytláčajú z pultov obchodov značkové potraviny.
„Je veľmi smutné, že podiel zahraničných privátnych značiek rastie na úkor značkových potravín,“ uviedol v tejto súvislosti Daniel Poturnay, prezident PKS.
Za značkovými výrobkami je podľa jeho mienky dlhoročné budovanie lojality spotrebiteľov, pričom výrobcovia potravín značkou garantujú kvalitu výrobkov s osvedčenými receptúrami, s kvalitnými surovinami a v neposlednom rade aj s vlastným úspešným príbehom.
„Zároveň si však uvedomujú aj zodpovednosť za svoje výrobky, pretože o dôveru spotrebiteľa môžu prísť veľmi rýchlo. Privátne značky, predávané v obchodoch, domácich výrobcov a ich produkciu nielenže nepodporujú, ale naopak, pomáhajú ich likvidácii,“ doplnil prezident PKS.
Podobné prieskumy si PKS necháva pravidelne vyhotovovať už od roku 2013. Aj preto majú jej predstavitelia celkom slušný prehľad o tom, kam sa v danom segmente uberá vývoj. Žiaľ, tendencie nie sú ani trochu uspokojivé, lebo prakticky už od spomenutého roku 2013 podiel privátnych značiek, ponúkaných na pultoch obchodných reťazcov, kontinuálne narastá. Pre ilustráciu, medzi rokmi 2014 až 2019 tento podiel vzrástol o 6,6 percentuálneho bodu.
(Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny)