Spoločnosť CLAAS usporiadala 3. marca online tlačovú konferenciu, počas ktorej predstavila niekoľko menších a niekoľko väčších noviniek. Hneď na začiatok sa budeme venovať tej najväčšej, ktorou sú inovované traktory ARION 400. Modely ARION budú odteraz spĺňať emisné normy Stage V a budú disponovať novým dizajnom, novým topmodelom a systémom CLAAS Power Management (CPM). Výrobca pridal aj na hydraulickej sile a zároveň zvýšil zdvihovú kapacitu trojbodového závesu.
Hneď na začiatku tlačovej konferencie vystúpil Thomas Böck, riaditeľ skupiny CLAAS. Podľa jeho slov je rad traktorov ARION najpredávanejšími traktory značky (viac ako 30 000 predaných strojov), ktorý je možné využiť tak na poli, ako aj pri práci s krmovinami a v komunály. „Nové traktory sú vybavené motormi spĺňajúcimi emisné normy Stage V, úspornou semi-powershift prevodovou, vynikajúcim ovládaním, vysokou úrovňou komfortu a panoramatickým strešným oknom, ktoré robí kabínu jednou z najlepších na trhu.“ Výrobca prináša tretiu generáciu traktorov po druhej generácii, ktorá od roku 2014 zožala pomerne veľký úspech v Európe, ale napríklad aj v Japonsku. Druhá generácia traktorov ARION sa stala víťazom v škandinávskom teste traktorov do 120 konských síl.
Späť však k novinkám. Odteraz bude najvýkonnejším modelom z radu traktor ARION 470 s maximálnym výkonom 115 kW (155 k), maximálnym krútiacim momentom 631 Nm ( o 8% vyšším, ako u jeho predchodcu) a systémom CLAAS Power Management. Traktor sa tak výkonom radí takmer do vyššej kategórie – pomer váhy k výkonu je 34 kilogramov na jednu konskú silu. Všetky modely od najmenšieho ARION 410 až po najvýkonnejší ARION 470 sú vybavené 4,5 l štvorvalcovými motormi Fiat Powertrain. Jedná sa o najnovšie štvorventily s turbodúchadlom s medzichladením.
Turbodúchadlá inštalované od modelu ARION 430 vyššie sú tiež vybavené obtokovými ventilmi. Systém dodatočnej úpravy spalín Stage V čistí výfukové plyny účinnou kombináciou technológie SCRoF (Selected Catalytic Reduction on Filter) a oxidačného katalyzátora (DOC), ktoré navyše výrobca ukryl tak, že nezaberajú vôbec žiaden priestor z výhľadu obsluhy. To znamená, že motory sú nielen ekologickejšie, ale sú aj vysoko efektívne, s nízkou spotrebou pohonných hmôť a nízkou spotrebou AdBlue. Palivová nádrž s objemom 140 až 190 l vystačí na dlhé pracovné dni, zatiaľ čo nádrž na AdBlue 17 až 22 l stačí doplniť až pri každom druhom tankovaní.
Všetky motory sú tiež mimoriadne ohľaduplné k údržbe. 600 hodinový interval výmeny oleja, panely chladiča, ktoré sa otáčajú dopredu pre ľahké čistenie, a vzduchový filter namontovaný vpredu pre ľahký prístup, ktorý vyžaduje len občasné čistenie, keďže cyklónový predčistič odstráni okolo 90% nečistôt z nasávaného vzduchu sú prijemnými maličkosťami, ktoré výrobca ponúka.
Úsporná prevodovka Powershift
Od modelu ARION 430 vyššie si môžu zákazníci zvoliť medzi dvoma osvedčenými a vysoko účinnými prevodovkami. QUADRISHIFT (štandardne v ARION 410 a ARION 420) ponúka 16 prevodových stupňov dopredu a 16 dozadu, rozdelených do štyroch rozsahov, každý so štyrmi rýchlosťami radenia pod zaťažením. Na želanie je dodávaná aj prevodovka HEXASHIFT, ktorá má šesť rýchlostí radených pod zaťažením a 24 prevodových stupňov dopredu a dozadu. Pre obidva varianty prevodovky je k dispozícii možnosť plazivého rýchlostí až do 150 m / h. HEXASHIFT dosahuje maximálnu rýchlosť 40 km/h pri 1840 ot./min.
Viac sa dočítate v týždenníku Roľnícke noviny.