Stanú sa propánové vysokozdvižné vozíky hitom?

Manipulácia s materiálom sa len zriedka zaobíde bez manipulačných zariadení alebo vysokozdvižných vozíkov. Nie je prekvapením, že elektrifikácia preniká aj do tohto sektora. Mnohé spoločnosti však posudzujú kritériá výberu len na základe módnych tvrdení a nakoniec si kúpia vysokozdvižný vozík, ktorý je v niektorých ohľadoch "in", napríklad lacný, ale potom "prehráva nohavice" pri servise. Dobrý farmár kupuje vysokozdvižný vozík s ohľadom na prevádzku, servisovateľnosť, flexibilitu, dĺžku nútených prestojov a, samozrejme, cenu. Medzi najdôležitejšie kritériá patrí výber správneho pohonu. Napriek všetkým častým proklamáciám je vysokozdvižný vozík, ktorý "jazdí na propán", oprávnene na očiach používateľov.  Významne k tomu prispela spolupráca spoločností YALE CZ (dodávateľ manipulačných zariadení) a TOMEGAS (dodávateľ fliaš a technických plynov vrátane propánu).

Inovácia znamená nižšiu nákupnú cenu, nižšie prevádzkové náklady a úsporu času

V tomto roku spoločnosť YALE CZ uvádza na trh nový modelový rad nákladných vozidiel so spaľovacím motorom s názvom "N", ktorý v prvej fáze predstavuje najpredávanejšie nákladné vozidlá s nosnosťou od 2 do 3,5 tony. Najdôležitejšie je, že tieto spaľovacie nákladné vozidlá sú poháňané nielen naftou, ale aj LPG (alebo čistým propánom). Čím je pohon na LPG atraktívny? Je to kombinácia viacerých aspektov, z ktorých prvým je obstarávacia cena, ktorá je približne o 10 % nižšia ako pri dieselových nákladných vozidlách. Ďalej odpadajú problémy a výdavky spojené s filtrom pevných častíc. Úspora sa netýka len peňazí, ale aj času potrebného na regeneráciu filtra a s tým súvisiacich prestojov obsluhy. Môže to vyzerať smiešne, ale v priamych nákladoch, napríklad na väčších stavbách alebo v logistických skladoch, to môžu byť desiatky tisíc dolárov. Ďalšou zaujímavou výhodou sú nové snímače, ktoré monitorujú hladinu plynu vo fľaši a včas (približne 10 až 15 minút vopred) upozorňujú na potrebu doplnenia. To sa vykonáva pomocou špeciálneho rýchloupínacieho ventilu TOMEGAS bez použitia náradia. Doplňovanie paliva je nielen veľmi rýchle (v priebehu niekoľkých sekúnd), ale aj úplne čisté. Pre porovnanie, naftový motor si vyžaduje čerpacie stanice, zatiaľ čo elektrický pohon si vyžaduje dlhú výmenu alebo dobíjanie batérie, nehovoriac o jej neskoršej likvidácii a výmene za novú.

Viac výkonu s kvalitným motorom a plynom

Vysokozdvižné vozíky nového radu N sú vybavené osvedčenými japonskými priemyselnými motormi Yanmar. V kombinácii s vysokokvalitným palivom - čistým propánom, ktorý spoločnosť TOMEGAS nakupuje len od nemeckých rafinérií, je zaručený optimálny výkon motora, minimálne emisie a nízka spotreba. Kvalita plynu je skutočne dôležitá z hľadiska spotreby paliva aj údržby, pretože nekvalitný plyn znižuje výkon a zanáša zmiešavač stopovými prvkami. To vždy prináša problémy: prestoje stroja a dodatočné náklady. Tieto argumenty sú dôležité najmä v zime.

Vysokozdvižné vozíky Yale poháňané čistým propánom od spoločnosti TOMEGAS majú naozaj čo ponúknuť, najmä pokiaľ ide o nízke prevádzkové náklady, nízku spotrebu, vysoký výkon a bezproblémovú prevádzku. Najmä v súčasnom období rastúcich nákladov na palivo a energiu sú vhodnou voľbou pre širokú škálu aplikácií.

www.tomegas.sk

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down