Vysoký dopyt na reformujúcich sa trhoch, najmä v Ázii, pomohol francúzskemu producentovi vín a liehovín Pernod Ricard zvýšiť ročný zisk takmer o 4 % a vykompenzovať náročné podmienky v Európe. Informovali o tom agentúra AP, portál RTTNews a denník Wall Street Journal.
Spoločnosť, medzi ktorej značky patrí napríklad vodka Absolut alebo rum Havana Club, dnes oznámila, že čistý zisk za obchodný rok 2012/2013 (skončil sa 30. júna) dosiahol 1,19 miliardy eur. Oproti predchádzajúcemu obchodnému roku to znamená rast o 3,8 %. Zisk bez započítania jednorazových položiek vzrástol o 6 % na 2,23 miliardy eur a tržby sa zvýšili o 4,4 % na 8,6 miliardy eur.
Najväčšou mierou sa pod úspešný výsledok spoločnosti podpísali trhy v Ázii a Afrike, kde zisk bez započítania jednorazových položiek vzrástol o 15 %. Naopak, vo Francúzsku klesol o 18 % a v ostatných krajinách Európy o 2 %.
(tasr)