Holandská pivovarnícka skupina Heineken oznámila medziročný pokles čistého zisku za 1. polrok o 17 %, pod čo sa podľa spoločnosti podpísalo tak nepriaznivé počasie, ako aj horšie nálady spotrebiteľov v Európe a USA a tiež spomalenie rastu rozvíjajúcich sa ekonomík. Informovali o tom agentúry AP a Bloomberg.
Čistý zisk tretej najväčšej pivovarníckej spoločnosti na svete dosiahol za prvých šesť mesiacov 639 miliónov eur. V rovnakom období predchádzajúceho roka zaznamenal Heineken zisk na úrovni 766 miliónov eur.
Tržby vzrástli o 3 % na 10,4 miliardy eur, to je však dôsledok prevzatia Asian Pacific Breweries (APB), výrobcu značky Tiger. Heineken kúpil 58-% podiel v APB, ktorý ešte nevlastnil, minulý rok za 4,8 miliardy eur. Bez tejto akvizície by tržby klesli o 1 %, keďže ceny vzrástli, no predaj piva klesol o 3 %.
Pod pokles objemu predaja sa podpísala najmä západná Európa, kde predaj piva klesol v 1. polroku medziročne o 8 %. Čiastočne k tomu "prispelo" aj Francúzsko, kde zvýšili spotrebnú daň z piva. Predaj obmedzilo aj chladné počasie v sledovanom období.
(tasr)