Z veľkej spotrebiteľskej ankety Slovákov, ktorá prebehla v rámci kampane Spoznávajme Kvalitu z našich regiónov v mesiacoch máj a jún 2013 je zrejmé, že slovenskí spotrebitelia stále lepšie identifikujú domáce produkty.
BRATISLAVA. Zlepšuje sa aj uvedomenie si ekonomických dopadov spotrebiteľského správania v prospech domácich výrobkov. Vo vzdelávaní však treba naďalej pokračovať. Prieskum realizovaný spoločnosťou Azet.sk v období od 6. 5. 2013 do 30. 6. 2013 bol súčasťou kampane Spoznávajme Kvalitu z našich regiónov. Výsledky prieskumu ukázali, že postupné kroky vo vzdelávaní sa odrážajú v myslení a postojoch spotrebiteľov, ktorí vnímajú slovenské produkty pozitívne a chcú ich aj nakupovať.
Až 88 % opýtaných na Slovensku cielene kupuje domáce produkty. Iba 3 % respondentov odpovedalo na otázku, či kupujú cielene slovenské výrobky, negatívne. Je to jasný výsledok. Nie vždy môže byť pre spotrebiteľa jednoznačne jasné, ktoré produkty sú slovenské, teda vyrobené alebo dopestované na Slovensku. Vývoj je však pozitívny i v tejto oblasti. Už len 39 % respondentov priznalo, že majú problém pri rozoznávaní slovenských výrobkov od zahraničných.
Situácia v tejto oblasti sa medziročne zlepšila o 11 %, nakoľko v roku 2012 malo až 50 % spotrebiteľov problém identifikovať, či ide o slovenský alebo zahraničný produkt.
(TASR-OTS)