Podiel slovenskej hydiny na pultoch domácich reťazcov medziročne stúpol o 1,82 %. Kým v marci 2012 tento podiel predstavoval 52,75 %, tak do mája 2013 stúpol na 54,57 %. U vajec bolo zastúpenie na pultoch obchodných reťazcov v SR pred rokom na úrovni takmer 87 %, tento rok sa podiel zvýšil na 89,04 %.
BRATISLAVA. Vyplýva to z prieskumu Únie hydinárov Slovenska (ÚHS), o ktorom informoval riaditeľ ÚHS Daniel Molnár. Najvyšší podiel slovenského hydinového mäsa bol zaznamenaný v prieskume u obchodného systému CBA, a to na úrovni 84,62 %.
"Na druhom mieste sa umiestnila Coop Jednota so 71-% podielom. S podielom nad 60 % boli už len reťazce Lidl a Tesco Stores. Naopak, najnižší podiel slovenskej hydiny bol v reťazci Kaufland 32 % a v Metre 37,7 %," dodal D. Molnár.
Únia hydinárov Slovenska je stavovská, dobrovoľná a nepolitická organizácia združujúca slovenských liaharov, chovateľov a spracovateľov hydiny i producentov slepačích vajec. Vznikla v roku 1996 a v súčasnosti má 27 členov.
(tasr)