30.05.2013 | 09:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Číňania expandujú na americký trh

Expanzia čínskych firiem na americký trh naberá nové kontúry. Dva popredné mäsokombináty v oboch krajinách plánujú spojiť svoje sily.

Čínsky spracovateľ mäsa Shuanghui International súhlasil, že zaplatí v hotovosti 4,7 miliardy USD (3,6 mld. eur) za americkú firmu Smithfield Foods, ktorej hodnota vrátane dlhu sa odhaduje na 7,1 miliardy USD. Informoval o tom britský internetový portál BBC.
V prípade, že sa fúzia dokončí, pôjde o najväčšie prevzatie americkej firmy jej čínskym rivalom. Táto dohoda tiež poukazuje na rastúcu silu čínskych spoločností.
Ale Číňania ešte nemajú zmluvu vo vrecku. Smithfield má ďalších 30 dní na rokovania s inými záujemcami o kúpu. Patrí medzi ne aj thajská firma Charoen Pokphand Foods, ktorá potvrdila, že uvažuje o predložení svojej ponuky Američanom.
Okrem toho ponuku Shuanghui americké úrady s veľkou pravdepodobnosťou dôkladne preveria. Dôvodom je séria potravinových škandálov, ktorá otriasla Čínou, vrátane škandálu s predajom nakazeného mäsa. V roku 2011 čínska štátna televízia odhalila, že bravčové mäso z produkcie kombinátu Shuanghui obsahovalo aj zakázaný syntetický hormón clenbuterol.
Vedenie americkej firmy Smithfield, ktorej patria aj značky Farmland, Armour a Healthy Ones, uviedlo, že fúzia umožní firme preniknúť na obrovský čínsky trh. (tasr)

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down