16.05.2012 | 09:05
Autor:
Kategorie:
Štítky:

Zákazník

Zhruba pred 15 rokmi vtedajší štátny tajomník na Ministerstve pôdohospodárstva SR Marián Lipka na stretnutí s novinármi utrúsil na pohľad nenápadnú repliku: „My budeme dovtedy bojovať o zahraničné trhy, až kým nestratíme aj ten náš,
domáci...“

Aj vtedy, na konci druhej vlády, vedenej Vladimírom Mečiarom (pre „nepamätníkov“ upresníme, že táto udalosť sa viaže k roku 1998), sa na Slovensku diskutovalo
o zastúpení domácich potravinárskych tovarov na trhu. Pravda, situácia bola vtedy
v tomto ohľade ešte podstatne priaznivejšia ako dnes. Už vtedy však za dverami nedočkavo prešľapovali zahraničné obchodné reťazce.
A práve ich o čosi neskorší masívny nástup a sústredený atak na slovenského spotrebiteľa prerazil prvú trhlinu do plášťa našej potravinovej bezpečnosti. Náš vstup do EÚ v roku 2004 a úplné otvorenie domáceho trhu produktom neraz aj nie príliš dobrej kvality toto dielo skazy už len dokonal.
Nuž ale, čo bolo - bolo. Teraz je dôležité získať na svoju stranu spotrebiteľa. Lebo pravdu majú tí odborníci, ktorí tvrdia, že slovenské poľnohospodárstvo a potravinárstvo už môže zachrániť len slovenský spotrebiteľ.
BOHUMIL URBÁNIK

Pridaj komentár

Pridaj komentár

denník / newsletter

Odoslaním súhlasíte so spracovaním osobných údajov za účelom zasielania obchodných oznámení.
Copyright © 2024 Profi Press s.r.o.
crossmenuchevron-down