Tretia najväčšia pivovarnícka spoločnosť na svete, holandská firma Heineken NV, dosiahla v minulom roku rast čistého zisku pred zohľadnení jednorazových položiek o 37 %, na sumu 1,45 mld. eur. Prekonala tak očakávania analytikov, oslovených v prieskume agentúry Reuters, ktorí predpovedali, že bude v objeme 1,38 mld. eur.
Čistý zisk podniku bez vplyvu akvizícií vzrástol o 19,7 %. Prevádzkový zisk podniku pri nezarátaní jednorazových položiek posilnil o 25 %, na 2,61 mld. eur. Jeho rast bez vplyvu akvizícii bol na úrovni 8,6 %. Analytici predpovedali prevádzkový zisk v objeme 2,47 mld. eur.
Spoločnosť Heineken NV v minulom roku v rámci svojho programu riadenia nákladov ušetrila 280 mil. eur a úspory na úrovni 42 mil. eur jej priniesol synergický efekt z prevzatia pivovarníckej výroby od mexickej firmy FEMSA. Heineken očakáva v tomto roku rast predaja svojho piva a ďalších nápojov v Latinskej Amerike, Ázii a Afrike. Predpokladá však, že spotrebitelia v Európe a USA budú vo svojich výdavkoch v tomto roku opatrní v dôsledku vysokej miery nezamestnanosti a vládnych úsporných opatrení, hoci ekonomika sa zlepšuje.
Na Slovensku Heineken podniká prostredníctvom spoločnosti Heineken Slovensko, a.s. Hurbanovo, ktorá vznikla zápisom do Obchodného registra SR v júni 1998 a eviduje základné imanie v objeme 3,3 mil. eur.
Predmetom jej činnosti je výroba piva, sladu, nealkoholických nápojov a veľkoobchod so sladovníckym jačmeňom. Trhový podiel spoločnosti na slovenskom trhu predstavuje takmer 45 %. Okrem značky Heineken na Slovensku predáva aj značky Zlatý bažant, Corgoň, Kelt, Martiner a Gemer.